ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΓ΄- ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΑΔΙΟΡΘΩΤΑ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο της συνεδρίασης ( ΠΕΜΠΤΗ 13-01-2011 )
(Άρθρο 40 Κ.τ.Β.)
ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΠΙΛΗ: Θα ήθελα να ξεκινήσω, κύριε Υπουργέ, με μια ερώτηση. Επειδή αναφερθήκατε στις συμβάσεις που πέρασαν από τη Βουλή το 2007, ψηφίστηκε μόνο από την πλειοψηφία τότε της Ν.Δ. ή και από άλλα κόμματα;
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ψηφίστηκαν και από το ΠΑ.ΣΟ.Κ., με συγκεκριμένη επιχειρηματολογία, όμως και συγκεκριμένες προτάσεις και διαφωνίες.
ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΠΙΛΗ: Θέλω να πω ότι υπήρχε ευρύτερη συναίνεση.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ναι. Η σύμβαση ήταν ένα άρθρο, που σημαίνει ότι δεν έχεις δυνατότητα να ψηφίσει επί της αρχής τον αυτοκινητόδρομο και να διαφωνήσεις στα άρθρα. Είναι η ιδιομορφία της ψηφοφορίας. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. είχε πει τις ενστάσεις του και είχε πει και τι θα αλλάξει.
ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΠΙΛΗ: Βέβαια, εκείνη την εποχή διανύαμε την περίοδο των «παχέων αγελάδων». Μετά άλλαξε αυτή η εποχή. Από τότε μπορώ να πω ότι διαφαινόταν μια υπερβολή στην υπαναχώρηση του Κράτους, αναφορικά με τις απαιτήσεις των μεγάλων εταιρειών. Δηλαδή, δεν πρέπει να το ξεχνάμε ότι, επειδή εξυπηρετούσε την εκάστοτε Κυβέρνηση το γεγονός ότι έμπαιναν ιδιώτες, «αποκοίμισε» και την εκάστοτε Κυβέρνηση και την εκάστοτε Αξιωματική Αντιπολίτευση και, αιφνιδίως, όχι μόνο λόγω της κρίσης, «αφυπνίστηκε» ο ελληνικός λαός.
Διότι, ανεξαρτήτως της οικονομικής κρίσης, που, οπωσδήποτε, επιβαρύνει δραματικά την τσέπη του έλληνα φορολογούμενο η διέλευση ακόμη και περιστασιακώς των διοδίων, δημιουργήθηκε προσφάτως - μεταφέρω και δική μου εμπειρία, όπως και του κ. Προέδρου - αυτή η αρνητική διάθεση, πέραν τού να πληρώσεις ακόμη και φθηνότερα διόδια, λόγω των συνεχών σταθμών διοδίων που, πραγματικά, είναι κάτι του οποίο σε εξοργίζει για πάρα πολλούς λόγους. Το βίωσα μόλις χθες, μέσα σε μια απόσταση η 25-30 χιλιομέτρων μετά τη Νεμέα. Διευκρινίζω ότι δεν είναι μόνο το να πληρώνεις. Είναι ότι σου σπάει τα νεύρα, χωρίς λόγο. Συζητούσαμε με τον οδηγό μου και λέγαμε αν είναι ανάγκη κάθε 30-40 χιλιόμετρα να υπάρχουν διόδια.
(Συνέχεια ομιλίας κ. Φωτεινή Πιπιλή)
Εδώ είναι η πονηράδα των εταιρειών και η αιτιολογημένη οργή των πολιτών διότι απομυζά από τους ντόπιους κυρίως που θέλουν να μετακινηθούν εσωτερικά τα διόδια.
Δεν έγινε τυχαία κάθε 20 χλμ σταθμός διοδίων.
Στις προγραμματικές δηλώσεις της 17η Οκτωβρίου του 2009, αναλαμβάνοντας ο κύριος Ρέππας το αρμόδιο Υπουργείο είχε σαφώς αναφερθεί στη μείωση των διοδίων και επειδή ξέρετε πολλές φορές στην Ελλάδα «ότι σπέρνεις θερίζεις» νομίζω ότι και αυτό έχει επιδράσει αρνητικά και υποβοηθά ακόμα περισσότερο κόσμο στο να αμύνεται περί τσέπης του. Όσον αφορά το τι πρέπει να κάνει η Επιτροπή σήμερα, εκτός του ότι είναι πολύ χρήσιμο να ανταλλάξουμε απόψεις και να ακούσουμε τον Υπουργό, νομίζω ότι εμείς πρέπει να είμαστε οι πρώτοι που πρέπει μέσα στο νομικό καθήκον του Βουλευτή να διεκδικήσουμε εντός της επόμενης εβδομάδας, όχι αναμένοντας αυτές τις προγραμματικές συμβάσεις, αλλά με πρωτοβουλία πιθανόν του Προέδρου της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, πιθανόν του ίδιου του Υπουργείου, να έρθει η συζήτηση στη Βουλή και να πάρουμε εντός του Ιανουαρίου τις θέσεις μας, το κάθε κόμμα, ο κάθε βουλευτής και το κυριότερο τις αποφάσεις η Κυβέρνηση διότι εδώ είναι που θα αναφερθώ στον κύριο Γκλέτζο, τον δήμαρχο Στυλίδας, δεν με απασχολεί εάν είναι ηθοποιός, είναι δήμαρχος. Λειτούργησε ως ένα σημείο στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων που επιβάλλεται δηλαδή να κινητοποιήσει τον εαυτό του και τον κόσμο για να καταλάβει η Κυβέρνηση, το κράτος ότι δεν πάει καλά. Αυτό που με ενοχλεί είναι ότι πάντα κάποιοι πρωτοπόροι πολίτες ανώνυμοι ξεκινούν, οι οποίοι αιφνιδίως μπαίνουν στο περιθώριο ή δημιουργείτε εις βάρος τους αρνητική εικόνα, επειδή κάποιοι όπως ο κύριος Γκλέτζος εκμεταλλεύονται τον προηγούμενο αγώνα ανώνυμων πολιτών που δεν απασχόλησε πολύ τα κανάλια, τα ραδιόφωνα.
Καταλήγω, όταν ορκίζεσαι ως Βουλευτής ή δήμαρχος ενθυμούμε ορθώς ότι ορκίζεσαι στην τήρηση του Συντάγματος και των νόμων. Η κάθετη πολιτική μου διαφωνία με τον εκάστοτε κύριο δήμαρχο ότι δεν είναι να κινητοποιείς κόσμο που είναι υποχρέωση σου και δικαίωμα σου, όχι να δημοσιοποιείς τη λελογισμένη αντίδραση του κόσμου ότι «δεν πάει άλλο» να πάει ο αγρότης στο κτήμα του και να πληρώνει διόδια αλλά η διαφωνία μου είναι ότι σηκώνοντας το στηθαίο ενός παράδρομου άθλιου και εκεί φταίει το κράτος, θεωρώ ότι είναι πραγματικά όχι μόνο παράνομο αλλά και πάρα πολύ επικίνδυνο, διότι θα σας υπενθυμίσω ότι τα περισσότερα τροχαία στη περίφημη Ολυμπία που θα γίνει σε αόριστο χρόνο, τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα στη περιοχή Αμαλιάδα-Πύργου, Πύργου-Πατρών γίνονται γιατί πετάγονται αγρότες από τους παράδρομους. Παράδειγμα εμένα μου έχει τύχει να μου διακόψουν την κανονική ροή κοπάδι με πρόβατα, επειδή δεν είναι κλειστεί οι δρόμοι μπήκαν και ευτυχώς δεν σκοτωθήκαμε. Θέλω να το διευκρινίσω ότι άλλο ο πολίτης που αιτιολογημένα σηκώνει στα διόδια το στηθαίο και ορθώς κάνει, με την έννοια ότι κινητοποιεί για να αφυπνίσει την πολιτεία και την Κυβέρνηση και άλλο ένας αιρετός που έχει ορκιστεί στο Σύνταγμα και τους νόμους για λόγους που ο ίδιος γνωρίζει να κάνει την κίνηση που εμένα προσωπικά ενόχλησε. Αν πάμε όλοι τώρα οι δημότες Στυλίδας λόγω της αύξησης της ΔΕΗ στα οικιακά τιμολόγια και ταυτοχρόνως στην αδήριτο ανάγκη θα με θυμηθείτε λόγω Καλλικράτη αλλά και παρελθόντος των δημάρχων, να αυξήσουν τα δημοτικά τέλη, ο πρώτος πολίτης ψηφοφόρος του κυρίου Γκλέτζου πρέπει αφού αντιδρά να πάει στο Παρακαταθηκών και Δανείων να καταθέσει, ως έχει δικαίωμα, το αντίτιμο της ΔΕΗ και επειδή διαφωνεί με την αύξηση των δημοτικών τελών ή με τα τραπεζοκαθίσματα να μην πληρώνει.
Θέλω να το πω να ακουστεί, ότι άλλο το κίνημα των πολιτών που ανοίγει δρόμους και έφερε την Επιτροπή στην αίθουσα και άλλο αυτά που μπορεί να αποβούν επικίνδυνα γιατί κανείς από αυτούς που πρωταγωνιστούν σε αυτά τα «τραλαλα», ίσως δεν έχει διαβάσει η δεν μπορεί να προβλέψει τι σημαίνει θεατρινισμός, δημοσιογραφισμός, λαϊκισμός.
Πιστεύω κύριε Πρόεδρε την άλλη εβδομάδα εσείς με πρωτοβουλία της Επιτροπής, μην περιμένουμε από τον Υπουργό να το κάνει, εμείς πρέπει να διεκδικήσουμε να έρθει το θέμα και να συζητηθεί στη Βουλή για να είναι ουσιαστική και η σημερινή μας παρουσία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου