25 Ιουλ 2014

Απότιση τιμής στους Αξιωματικούς και Μηχανικούς της Μ.Ο.Μ.Α.

Για τις νεότερες γενιές η ΜΟΜΑ (Μικτές Ομάδες Μηχανικής Ανασυγκροτήσεως) δεν λέει κάτι αλλά για τους μεγαλύτερους παραμένει η καλή ανάμνηση του τεράστιου έργου που προσέφερε στην Ελλάδα ο ελληνικός στρατός. Συχνά ακόμα αναφέρονται στη ΜΟΜΑ που κατασκεύασε σε δύσκολες συνθήκες δρόμους, αεροδρόμια κ.α.

Με αφορμή αναφορά χθες του Άρη Πορτοσάλτε και του Μπάμπη Παπαδημητρίου, η Βουλευτής Α' Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Φωτεινή Πιπιλή, κατεθεσε τις δικές της αναμνήσεις από την εποχή της ΜΟΜΑ.

Ακολουθεί απόσπασμα από την αναφορά της στην εκπομπή του Άρη Πορτοσάλτε στον ΣΚΑΙ 100,3

"Σας άκουγα με το Μπάμπη Παπαδημητρίου που λέγατε για τη ΜΟΜΑ (υπηρεσία του στρατού που κατασκεύασε το οδικό δίκτυο στην ορεινή Ελλάδα μετά τον εμφύλιο). Και τον παίρνω μετά τηλέφωνο και του λέω:

"Εγώ παιδάκι σε όλη μου τη ζωή ο πατέρας μου μας κατέβαζε στην ορεινή Ολυμπία, στη Φιγαλεία,σε αυτόν τον παράδεισο. Ο αδερφός του πατέρα μου ήταν βουλευτής και ο άλλος μου ο θείος ήταν αρχηγός ΓΕΕΘΑ, ο Στρατηγός Γιάννης Πιπιλής. Τότε, την δεκαετία του '60 δεν υπήρχαν δρόμοι στην ορεινή Ολυμπία. Και αποφασίζει ο θείος μου ο βουλευτής σε συνεργασία με τον Πιπιλή τον Στρατηγό να κατεβάσουν τη ΜΟΜΑ, να γίνουν οι δρόμοι, να ενωθεί η Φιγαλεία με την Ανδρίτσαινα και τα γύρω ιστορικά χωριά.
Δεν θα ξεχάσω επί δύο χρόνια την τραγική μου εμπειρία σαν παιδάκι. Οι τοπικές κοινωνίες, ολίγοι, δεν ήθελαν να περάσει ο δρόμος, γιατί ήταν του διαβόλου μονοπάτι, μέσα από τα όρια του κτήματος. Είχαν λοιπόν βγει με καραμπίνες να εμποδίσουν τη ΜΟΜΑ να κατασκευάσει τον δρόμο. Αυτό έγινε 5-6 φορές.
Θυμάμαι λοιπόν το εξής καταπληκτικό σκηνικό. Σε ένα τζιπ στρατιωτικό ο Στρατηγός ο Πιπιλής, συνοδευόμενος από στρατό, στο πίσω τζιπ όρθιος ο βουλευτής ο αδερφός του πατέρα μου και από πίσω οι μπουλντόζες της ΜΟΜΑ για να μπορέσει η ορεινή Ολυμπία να αποκτήσει δρόμο”.

Η ΜΟΜΑ πραγματικά έκανε σπουδαίο έργο και αξίζει να τη μνημονεύουμε γιατί οι μηχανικοί και οι άνθρωποι της έκτισαν την Ελλάδα μετά τον εμφύλιο και ήταν επίσης σοβαροί αξιωματικοί με οικονομικό έλεγχο και δεν τα αρπάζαν. Οι δρόμοι στην επαρχία Ολυμπίας και στην ορεινή Μεσσηνία είναι αυτοί που έκανε η ΜΟΜΑ και δεν έχουν καταστραφεί.

Οφείλουμε λοιπόν σεβασμό στην ιστορική μνήμη των Μηχανικών και των Αξιωματικών του Ελληνικού Στρατού που έφτιαξαν την Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: