10 Φεβ 2014

Πρωινή συνέντευξή μου στο ρ/σ ΣΚΑΙ & τον Άρη Πορτοσάλτε

Για όλους όσοι ενδιαφέρονται για τις απόψεις μου περί σταυρών στις Ευρωεκλογές αλλά και για τους υποψηφίους στον Δήμο Αθηναίων

Για δηλώσεις Σακελλαρίδη για την αστυνόμευση των Εξαρχείων
Επειδή θα μπορούσα να μιλάω για ώρες για τις δηλώσεις ενός υποψηφίου Δημάρχου Αθηναίων, θα πω επιγραμματικά: Ο κ. Σακελλαρίδης μάλλον αποδεικνύει με το «καλημέρα» - από τη Ν. Σμύρνη που μεγάλωσε και πήγε κατευθείαν στη Νέα Υόρκη για να σπουδάσει - ότι δεν γνωρίζει την Αθήνα και δεν γνωρίζει, επίσης, ότι όταν λέμε κέντρο, ιστορικά, εννοούμε τις γειτονιές πέριξ των Εξαρχείων. Αν θέλει,  λοιπόν,  να κατέβει για Δήμαρχος κάποιων ομάδων των Εξαρχείων να μας το πει από την αρχή, μη μας μπερδεύει. Απαράδεκτες οι δηλώσεις του γιατί, εν πάσει περιπτώσει, δεν επιτρέπεται να κατεβαίνεις ως Δήμαρχος Αθηναίων, να αναφέρεσαι σε αυτό που σε ενοχλεί  στα Εξάρχεια – την παρέα σου δηλαδή – και να μην σε απασχολεί ότι γωνία Σουλτάνη και Στουρνάρη, εδώ και χρόνια, κάθε πρωί είναι όλοι αυτοί που κρύβουν τα λαθραία τσιγάρα στους κάδους των σκουπιδιών και στα φρεάτια της ΕΥΔΑΠ. Να μάθει την Αθήνα πρώτα και μετά να κάνει τέτοιου είδους προσβλητικές για τους κατοίκους του κέντρου δηλώσεις. Περιμένω με αγωνία τα αποτελέσματα των εκλογών για να δούμε πόσους σταυρούς θα πάρει ο συνδυασμός του, ειδικά από τους καταταλαιπωρημένους επί 30 χρόνια κατοίκους του πολύπαθου κέντρου και, ειδικότερα, της περιοχής των Εξαρχείων. 

Άλλο «Μπουτάρηδες», άλλο «Καμίνηδες»
Μην το μπερδεύουμε. Αφού δεν είπα «Μπουτάρηδες και Καμίνηδες», τι κάνει «νίαου, νιάου» στα κεραμίδια;  Άλλο ο κ. Καμίνης, άλλο ο κ. Μπουτάρης. Είμαι πολύ αντικειμενική. Δεν νομίζω ότι έλαμψε ο κ. Καμίνης σε αντίθεση με τον κ. Μπουτάρη που μπορεί να του ασκούν κριτική οι Θεσσαλονικείς και είναι δεκτό. Όμως δεν είναι τίποτα το συγκλονιστικό. Θα μου επιτρέψετε να έχω άποψη για το «χωριό» μου που είναι η Αθήνα και να θεωρώ ότι χρειάζεται κάτι άλλο η Αθήνα. Όχι μετριότητες. Δεν είναι μόνο θέμα ονόματος. Εγώ είμαι Αθηναία και ψωνίζω το κρέας μου στη Βαρβάκειο και όταν πήγα προχθές συγκινήθηκα. Όλοι, σχεδόν, που πήγα να ψωνίσω με στενοχώρησαν και μου έλεγαν «κατέβα για Δήμαρχος». Εγώ πάντως δεν κατεβαίνω και δεν γνωρίζω ποιος θα είναι υποψήφιος. Ειλικρινά, δεν ανακατεύομαι. Εγώ είμαι πολύ ευχαριστημένη με την Κοινοβουλευτική μου δράση για την Αθήνα. Πολλά περισσότερα έχω κάνει ως Βουλευτής Α’ Αθηνών  για την Αθήνα. Σήμερα το απόγευμα συζητείται στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτησή μου, η πολλοστή στο Υπουργείο Πολιτισμού, για το θέμα της ανάδειξης του ιστορικού χώρου του Βράχου του Πανός και της κοίτης του Ιλισσού στην περιοχή της Αγίας Φωτεινής.   

Για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα
Δεν υπάρχει πια το παλαιό επιχείρημα των Βρετανών για την κατάσταση της φύλαξης των αρχαιοτήτων. Τους «έριξαν στα αυτιά» οι Έλληνες αρχαιολόγοι, τους έκαναν μαθήματα, ειδικά με την αποκαθήλωση των Καρυάτιδων με το πρωτοποριακό και δύσκολο τεχνικά έργο που έγινε. Νομίζω ότι είμαστε σε καλό δρόμο και ότι κάποτε θα έχουμε αυτή την τύχη επιστρέψει ό,τι εκλάπη από τον Έλγιν στον τόπο του.  

Πολιτική επανάσταση από τον κ. Σαμαρά για την εκλογή των Ευρωβουλευτών
Από χθες το βράδυ πανηγυρίζω και λέω: ο Σαμαράς έκανε κίνηση ματ με την αλλαγή στον τρόπο εκλογής των Ευρωβουλευτών. Ο κ. Σαμαράς και ο κ. Βενιζέλος έκαναν πολιτική επανάσταση.  Γιατί κλαίνε οι Αριστεροί, οι προοδευτικοί δημοκράτες; Όλα αυτά τα χρόνια μας έχουν τρελάνει που μιλούν για την απλή αναλογική, την αντιπροσώπευση του λαού, για το παραμικρό πρέπει να γίνονται δημοψηφίσματα, άρα να στήνονται κάλπες. Τώρα έχουν πάθει ζαλάδα. Πριν που έβαζαν όλοι οι αρχηγοί τους κολλητούς τους και τα κονέ τους, δεν τους ενοχλούσε; Νομίζω ότι έχασαν την μπάλα με αυτό που τους έκανε ο κ. Σαμαράς και ο κ. Βενιζέλος. Πραγματικά, εκδημοκρατίζεται και η διαδικασία των Ευρωεκλογών. Από χθες το βράδυ όλοι οι νοήμονες Έλληνες είπαν «μπράβο» στον Σαμαρά για αυτό που έκανε διότι «εσύ ποιος είσαι, ρε φίλε, που θα σε επιλέγει με κριτήρια που δεν έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα ή με την ευρωπαϊκή διάσταση του πολίτη;» Γιατί να μην κατέβουν με σταυρό; Όπως και να το κάνουμε, οι Ευρωεκλογές δεν είναι κομματικές, τοπικές εκλογές και θα κριθούν οι προσωπικότητες που θα αντιπροσωπεύουν τον Έλληνα στην Ευρώπη, στις Βρυξέλες και από τις γνώσεις τους στα ευρωπαϊκά θέματα και από το επιστημονικό τους ή τεχνοκρατικό τους επίπεδο μέσω τηλεοπτικών συζητήσεων. Θα πρέπει να θυμηθούμε εκτός από την λιτότητα και όλα αυτά που περνάει ο ελληνικός λαός, η Ευρώπη έχει προσφέρει πάρα πολλά και θα πρέπει με συζητήσεις να τα θυμηθούμε και να δούμε ποιοι θα είναι οι καλύτεροι που θα αγωνιστούν για μια πιο ισόνομη Ευρωπαϊκή Κοινότητα. Για καλλιτέχνες, στον χώρο της Αριστεράς να πάνε να ψάξουν. Εκεί είναι οι επίλεκτοί τους. Επιμένω ότι έκανε πολιτική επανάσταση ο Σαμαράς με το να φέρει δημοκρατική άμεση αντιπροσώπευση της Ελλάδας στην Ευρώπη. Οι κολλητοί, επιτέλους, τέλος. Το έκλεισε και αυτό το «μαγαζί».

Δεν υπάρχουν σχόλια: