6 Δεκ 2013

Προτάσεις για τους οδικούς άξονες στην Ηλεία και την Μεσσηνία


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 6 Δεκεμβρίου 2013
«Προτάσεις για τους οδικούς άξονες στην Ηλεία και την Μεσσηνία»

Πήρα το λόγο στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με θέμα «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των Συμβάσεων Παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων» για τη σημασία των οδικών αξόνων στους Νομούς Ηλείας και Μεσσηνίας. Κατέθεσα εξειδικευμένες προτάσεις στον αρμόδιο Υπουργό κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Σημειώνω ότι συμφωνήσαν με αυτές όλοι οι παριστάμενοι Βουλευτές του Ν. Ηλείας και Μεσσηνίας Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, και ΣΥΡΙΖΑ.  Σας στέλνω σχετικό δελτίο Τύπου.

Μεγάλοι ευεργέτες της Μεσσηνίας ο Κωνσταντακόπουλος του Costa Navarino και ο οδικός άξονας Τρίπολη – Καλαμάτα
«Η Καλαμάτα μετά τους σεισμούς ήταν μια πόλη, η οποία ατύχησε γιατί της συνέβη το τραγικό. Εν συνεχεία αναπτύχθηκε, γιατί λόγω του τραγικού γεγονότος έπεσε δημόσιο χρήμα και με τη συνέργια δημόσιων παραγόντων το χρήμα δεν χάθηκε αλλά έδωσε στην Καλαμάτα μια πνοή. Παρόλα αυτά, αν δεν γινόταν ο δρόμος Αθήνα – Τρίπολη – Καλαμάτα, η Καλαμάτα δεν θα είχε αυτή τη ραγδαία ανάπτυξη, που παρουσιάζει μόνο από δύο αναπτυξιακά έργα: Το έργο του Costa  Navarino, που ταλαιπωρήθηκε επί 12 χρόνια ο Κωνσταντακόπουλος και η εταιρεία από διάφορους τοπικούς παράγοντες, που για δικούς τους ωφελιμιστικούς λόγους απέτρεπαν να γίνει αυτό το έργο. Σήμερα, ο Κωνσταντακόπουλος είναι ο μέγας ευεργέτης της Μεσσηνίας, γιατί λόγω του Costa  Navarino αναπτύχθηκε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και η Μεσσηνία γίνεται σταδιακά η πιο τουριστική υψηλού επιπέδου περιοχή. Ήρθε και ο δρόμος και ολοκλήρωσε αυτή την αναπτυξιακή πλευρά». 

Νομός Ηλείας: Η Νέδα, ο Καϊάφας και η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας
«Τυγχάνει να γνωρίζω άριστα την Ηλεία και τη Μεσσηνία. Ο σημερινός δρόμος Πύργου – Καλού Νερού χρειάζεται μόνο βελτιώσεις, ειδικά στις στροφές των Κρεστένων και στα σημεία που είναι ευθεία από τη Ζαχάρω μέχρι και το Καλό Νερό.
Δεν χρειάζεται τίποτε άλλο, διότι δεν είναι δρόμος αναπτυξιακός. Είναι μικρές οι πληθυσμιακές ομάδες που τον διασχίζουν καθημερινά. Επίσης, έχει το μοναδικό προνόμιο, να είναι, κατά τη γνώμη μου, ο ωραιότερος εθνικός δρόμος από περιβαλλοντικής, οικολογικής και τουριστικής πλευράς, γιατί περνάει μέσα από τα εναπομείναντα δάση των Κρεστένων και μετά στα σύνορα Μεσσηνίας. Έχει πάντα τη θέα στο υπέροχο Ιόνιο και καταλήγει στην καταπληκτική πόλη της Κυπαρισσίας.
Άρα, εκεί πρέπει να γίνει μία διάνοιξη των επικίνδυνων και μόνο σημείων, διότι η λύση που άκουγα από τοπικούς παράγοντες, παγκοσμίως αγνώστους ως προς την επιστημονική τους κατάρτιση, ήταν να πάει ο δρόμος ανατολικά. Ανατολικά σημαίνει, ότι θα είναι τεράστιο το κόστος, γιατί πρέπει να τρυπήσεις το βουνό Λαπίθα, ή να τον πας με τούνελ από τα Κρέστενα στην Ανδρίτσαινα, ένα έργο που αντιστοιχεί με τον Προϋπολογισμό της χώρας και με τον εμφανή κίνδυνο, που έχουν αναδείξει οι σοβαροί γεωλόγοι, ότι για να γίνει η διάτρηση του όρους του Λαπίθα πέφτεις στο λάκκο με τις «λίμνες των Νηρηίδων».
Άρα, να μην λέμε πράγματα, που δεν μπορούν να γίνουν, γιατί η μυθολογία έχει τις δικές της αιτιάσεις, για να μη γίνονται αυτού του είδους οι λαϊκισμοί και οι υποσχέσεις ότι θα πάει ανατολικά ο δρόμος.
Καταλήγω, λέγοντας: κάντε τη διάνοιξη εκεί που πρέπει. Δεν χρειάζονται μεγαλεπήβολα σχέδια. Πρέπει να προστατεύσουμε από τα τροχαία. Επίσης, να μην περνάνε οι βοσκοί με τα πρόβατα και τα τρακτέρ μπουλούκι σε αυτό το δρόμο, κάτι που γίνεται καθημερινά».

Εθνικός θησαυρός τα αδρανή υλικά του ποταμού η Νέδα
«Κλείνω με κάτι που δεν έχει τεθεί από κανέναν. Αλλά έχετε, κατά μεγάλο μέρος, κληρονομήσει την πολιτική Σουφλιά, κύριε Υπουργέ. Πλημμυρίζει η Ελλάδα συνέχεια και είναι μαθηματικά βέβαιο - ίσως φέτος, ίσως του χρόνου - ότι θα έχουμε καταστροφές, ειδικά, στις περιοχές που υπάρχουν τα ποτάμια του Πηνειού, του Αλφειού και της Νέδας.
Εκεί μετά τις πυρκαγιές του 2007 - πολύ σοφά - ο κ. Σουφλιάς συνεννοήθηκε, με βάση την εταιρική ευθύνη, με τις μεγάλες εταιρείες, που θα έκαναν τότε την Ολυμπία Οδό και την Ιόνια Οδό, για να μην πλημμυρίσει η ευρύτερη περιοχή, να καθαριστούν με ευθύνη και δωρεά των μεγάλων εταιρειών τα δέλτα και οι κοίτες των τριών ποταμών και τα αδρανή υλικά, με τη χάραξη που μελέτησε το ίδιο το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., να χρησιμοποιηθούν με χαμηλότερη τιμή στα μεγάλα έργα που μετά την κρίση σταμάτησαν.
Τώρα, κύριε Υπουργέ, υπάρχουν καταστροφικά ποτάμια με πρωταγωνίστρια την Νέδα. Είναι το μοναδικό ποτάμι στον κόσμο, που τα αδρανή υλικά έχουν ανεβάσει την κοίτη του ποταμού ένα μέτρο πάνω από την επιφάνεια της γης, γιατί «κουτροβαλάνε» συνεχώς τα φερτά υλικά. Έχει ανέβει το ποτάμι ένα μέτρο πάνω και παίρνει κάθε χρόνο περιουσίες. Το θέμα είναι οικονομικό και θα κάνω συγκεκριμένη πρόταση επειδή γνωρίζω το θέμα.
Αν καθαριστεί η κοίτη της Νέδας και επαναχαραχθεί, τα υλικά αυτά, κύριε Χρυσοχοΐδη, θα τα πουλήσει το κράτος μέσω της Γενικής Γραμματείας Δημοσίας Περιουσίας, που είναι η αρμόδια για τα αδρανή υλικά και το ποτάμι θα ανασάνει και δεν θα πλημμυρίζει. Και δεν είναι μόνο η Νέδα. Είναι και ο Αλφειός σε κάποια σημεία. Επιπλέον, θα μειώσετε το κόστος μέσω κρατικής συνεργασίας με την Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας. Δεν επιτρέπεται να είναι συσσωρευμένα βουνά από αδρανή υλικά στην περιοχή Πρασιδάκι, που τα είχε μαζέψει το έργο Σουφλιά, το οποίο έχει σταματήσει για λόγους παρανομιών.

Δεν μπορεί να έχει το ελληνικό δημόσιο μία περιουσία τόσο σημαντική, που είναι τα αδρανή υλικά και να μην τα χρησιμοποιεί για μείωση του κόστους, τώρα που αρχίζουν τα έργα. Εγώ τονίζω δεν είμαι Βουλευτής Ηλείας αλλά γνωρίζω πολύ καλά τι λέω και τι προτείνω».

Δεν υπάρχουν σχόλια: