2 Ιουν 2014

«Φρένο σε σχέδια υπογειοποίησης του Ηλεκτρικού στην Στοά Αττάλου»

Αθήνα, 2 Ιουνίου 2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Φρένο σε σχέδια υπογειοποίησης του Ηλεκτρικού στην Στοά Αττάλου»

Κάθετα αντίθετη με τη δυνατότητα υπογειοποίησης της γραμμής του ΗΣΑΠ στο σημείο της Στοάς Αττάλου δήλωσε η Φωτεινή Πιπιλή Βουλευτής Α’ Αθηνών ΝΔ στη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για το ν/σ «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας - Αττικής, Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις». Ειδικότερα, η Βουλευτής απευθυνόμενη στον Υπουργό ΠΕΚΑ αναρωτήθηκε πως μπορεί να μπήκε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο πρόταση για την υπογειοποίηση της γραμμής σε σχέση με την προβλεπόμενη προώθηση του προγράμματος Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας.

Η κ. Πιπιλή ζήτησε να απαλειφθεί η σχετική αναφορά για να μην ανοίξουν «ορέξεις» τονίζοντας την ιδιαίτερη αξία αυτής της μικρής διαδρομής. Ειδικότερα είπε:
«Εγώ δεν είμαι αρχιτέκτων αλλά είμαι μια παλιά, βαθιά Αθηναία. Λέτε εδώ ότι προωθείται η περιοχή της ενοποίησης, που δεν έχουν μέχρι σήμερα υλοποιηθεί και σωστά, από την ΕΧΑΑ, που έχει κάνει καταπληκτικό έργο με την εξέταση, δυνατότητα υπογειοποίησης της γραμμής του ΗΣΑΠ, για την ενοποίηση του αρχαιολογικού χώρου της αρχαίας αγοράς και της οδού Αδριανού.
Η Αδριανού, βέβαια, είναι αδιάβατη από τραπεζοκαθίσματα. Κάνω μια έκκληση: Είναι πολύ προσθετικό της αξίας του αρχαιολογικού χώρου η ιστορική αξία της αθηναϊκής μνήμης, που περνάει επιφανειακά το τρένο σε ένα κομμάτι, γιατί είναι αυξητικό της ομορφιάς και της εξειδίκευσης του χώρου. Φανταστείτε να επιχειρηθεί στον κατεξοχήν αρχαιολογικό χώρο, που δεν έχει υποσκαφή, ένα τέτοιο έργο από τον ΗΣΑΠ, με την άδεια του Υπουργείου. Πρώτον, δεν θα γίνει ποτέ αυτό το έργο και, δεύτερον, θα χάσουμε μια ωραία εικόνα, που ενθουσιάζει και τους τουρίστες που πηγαίνουν από την Αθήνα στον Πειραιά».

Η Βουλευτής της Α’ Αθηνών ενδιαφέρθηκε ειδικά για το παράρτημα 5 άρθρο 15 παρ. 1 που αναφέρεται στον επανακαθορισμό χρήσεων γης στις περιοχές της Πλάκας και του Θησείου. Ζήτησε επιτακτικά από το Υπουργείο να εξειδικεύσει προς ποια κατεύθυνση θα γίνει ο επανακαθορισμός και να γίνει σαφές ότι πρόκειται για αυστηροποίηση έτει περαιτέρω της ίδιας επιτυχημένης διαχρονικής πολιτικής από την εποχή του αείμνηστου Αντώνη Τρίστη και του Στέφανου Μάνου.

Για την πλήρη ενημέρωσή σας σας παραθέτουμε τη σύντομη τοποθέτησή της Βουλευτή.

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 29/05/2014
Θα ήθελα να αναφερθώ στο παράρτημα 5 άρθρο 15 παρ. 1 για την προστασία και ανάδειξη των ιστορικών κέντρων στην Αττική, προβλέπονται: α) ιστορικό κέντρο Αθήνας, στην ουσία σημαίνει ιστορικό κέντρο της Ελλάδας. Προωθείται ο επανακαθορισμός χρήσεων γης στις περιοχές Πλάκας και Θησείου, προκειμένου να ανασκεφθεί το φαινόμενο υποβάθμισης των περιοχών και της απομάκρυνσης των κατοίκων από το ιστορικό κέντρο. Παρακαλώ πολύ, το Υπουργείο για να μπορέσει να γίνει δεκτό και αποδεκτό όχι μόνο από εμένα, το συγκεκριμένο άρθρο αλλά και από το σύνολο των ανθρώπων που ασχολούνται με την διάσωση της ιστορικότητας του κέντρου, να εξειδικεύσετε προς ποια κατεύθυνση, αφενός θα γίνει ο επανακαθορισμός των χρήσεων. Να είναι σαφές, ότι θα γίνει στην αυστηροποίηση έτει περαιτέρω της ίδιας επιτυχημένης διαχρονικής πολιτικής της εποχής του αείμνηστου Αντώνη Τρίτση και του Στέφανου Μάνου, διότι όσοι ξέρουμε καλά το κέντρο έχουμε αγανακτήσει πλέον από το γεγονός, ότι με ευθύνη κυρίως της ΤΑ, που συμβαίνει σε ολόκληρη την Ελλάδα, οτιδήποτε έχει να κάνει με πεζόδρομο ή πεζοδρόμιο, όσοι νόμοι και να υπάρχουν από το ΥΠΕΚΑ, το εκλαμβάνουν ως παραχώρηση για εμπορική χρήση, για τραπεζοκαθίσματα, για ακαλαίσθητες ομπρέλες για τον ήλιο και για κατάληψη πάσης φύσεως, εμπορικών δραστηριοτήτων.
Άρα, για να μην ξεσηκωθεί ο κόσμος, που αγαπά την Πλάκα και σέβεται τις προσπάθειες του ΥΠΕΚΑ, που έχει και το ειδικό γραφείο εκεί, να ελέγχει να είστε πάρα πολύ συγκεκριμένοι, τι σημαίνει, επανακαθορισμός χρήσης, γιατί αν σημαίνει, να γίνουν ξενοδοχεία με πισίνες, νομίζω ότι είναι το λιγότερο που χρειάζεται η Πλάκα. Μπορούν να γίνουν ωραιότατα ξενοδοχεία με πισίνες στην οροφή, στην ευρύτερη περιφέρεια. Αν σημαίνει ότι θα δίνονται αφειδώς άδειες από τον Δήμο Αθηναίων, για να γίνουν τραπεζοκαθίσματα, εκεί θα μας βρείτε αντίθετους και θα σας δώσω και ένα τελευταίο παράδειγμα. Κάποτε, στην οδό Σκουφά, ήταν η κατ’ εξοχήν περιοχή και δρόμος της αστικής κατοικίας. Σήμερα, είναι απαράδεκτο το γεγονός, ότι απομακρύνονται οι κάτοικοι από την Σκουφά, διότι τα μισά μαγαζιά που έκλεισαν από την κρίση, έχουν γίνει μπαρ της νύκτας, με αποτέλεσμα, λόγω των αδειών που δίνει ο δήμος Αθηναίων, για να εισπράττει με αποτέλεσμα να έχει χαθεί η ουσία της αστικής περιοχής και που προσπαθεί να βάλει σε τάξη και σειρά το νομοσχέδιο.
Εγώ δεν είμαι αρχιτέκτων αλλά είμαι μια παλιά, βαθιά Αθηναία. Λέτε εδώ ότι προωθείται η περιοχή της ενοποίησης, που δεν έχουν μέχρι σήμερα υλοποιηθεί και σωστά, από την ΕΧΑΑ, που έχει κάνει καταπληκτικό έργο με την εξέταση, δυνατότητα υπογειοποίησης της γραμμής του ΗΣΑΠ, για την ενοποίηση του αρχαιολογικού χώρου της αρχαίας αγοράς και της οδού Αδριανού.
Η Αδριανού, βέβαια, είναι αδιάβατη από τραπεζοκαθίσματα. Κάνω μια έκκληση: Είναι πολύ προσθετικό της αξίας του αρχαιολογικού χώρου η ιστορική αξία της αθηναϊκής μνήμης, που περνάει επιφανειακά το τρένο σε ένα κομμάτι, γιατί είναι αυξητικό της ομορφιάς και της εξειδίκευσης του χώρου. Φανταστείτε να επιχειρηθεί στον κατεξοχήν αρχαιολογικό χώρο, που δεν έχει υποσκαφή, ένα τέτοιο έργο από τον ΗΣΑΠ, με την άδεια του Υπουργείου. Πρώτον, δεν θα γίνει ποτέ αυτό το έργο και, δεύτερον, θα χάσουμε μια ωραία εικόνα, που ενθουσιάζει και τους τουρίστες που πηγαίνουν από την Αθήνα στον Πειραιά.
Περιμένω την εξειδίκευση, για να τοποθετηθώ και στην Ολομέλεια.
Ευχαριστώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια: