21 Νοε 2008

«Μάθε με παιδί μου γράμματα !»

Mε Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, ζήτησα την, σε καθημερινή βάση, κινητοποίηση όλου του εκπαιδευτικού μας συστήματος, για την ενημέρωση των παιδιών μας, από τους Δασκάλους και τους Καθηγητές, με απλά παραδείγματα, στα θέματα της ορθής διαχείρισης του νερού.

Και αυτό γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι η κρίσιμη κατηγορία πολιτών η οποία λόγω ηλικίας απομυζά ως το σφουγγάρι κάθε γνώση και συνήθεια είναι τα νέα ελληνόπουλα. Αυτά μπορούν με την συμπεριφορά τους να επηρεάσουν θετικά και τους μεγάλους, ανατρέποντας παλιές κακές συνήθειες όπως π.χ. το να αφήνουμε ανοικτή την βρύση όταν πλένουμε τα δόντια μας.

Πρέπει να αντιληφθούμε, ότι η έλλειψη υδάτινων αποθεμάτων αποτελεί μείζον εθνικό θέμα, όπως και η οικονομική κρίση και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστεί από όλους μας.

Ακολουθεί η Επίκαιρη Ερώτηση και η Απάντηση του Υφυπουργού κ κ. Ανδρέα Λυκουρέντζου, από τα πρακτικά της Βουλής, ο οποίος χαρακτήρισε τις προτάσεις μου χρήσιμες και αναγκαίες ενώ δεσμεύτηκε πως κατά την Δ' Προγραμματική Περίοδο θα συστηματοποιηθούν οι προσπάθειες ενημέρωσης, με νέα μέτρα και δράσεις, τα οποία και θα ανακοινωθούν στα σχολεία.


20.11.08
Επίκαιρη Ερώτηση
Προς : τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ε. Στυλιανίδη

Θέμα: «Ενημέρωση της μαθητιώσας νεολαίας σε θέματα διαχείρισης υδάτινων πόρων».

κ. Υπουργέ,

Νερό δεν έχουμε. Τα καταφέραμε έτσι όλοι μας, αγρότες πολίτες, Νομάρχες, Δήμαρχοι, νοικοκυραίοι, Κυβερνήσεις, ώστε να στεγνώσουμε τον πλανήτη.

Η αλήθεια είναι ότι, ήδη, από αρμόδια Υπουργεία, αλλά και ορισμένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, έχει αρχίσει η ανάπτυξη των απαιτούμενων υποδομών αλλά και η εκστρατεία ενημέρωσης, με στόχο την εξοικονόμηση των υδάτινων αποθεμάτων.

Όμως τονίζω, ότι ο σχεδιασμός και η κατασκευή έργων υποδομής, υδάτινων πόρων, λύνει μόνο το πρόβλημα της αποθήκευσης και της παροχής του νερού. Εκείνο που τελικά έχει την μεγαλύτερη σημασία, είναι ο τρόπος που ξοδεύουμε αυτό το νερό που με κόπο και κόστος προσπαθούμε να διαφυλάξουμε.

Μια κρίσιμη κατηγορία πολιτών η οποία λόγω ηλικίας απομυζά ως το σφουγγάρι κάθε γνώση και συνήθεια ως προς τα θέματα Περιβάλλοντος είναι τα ελληνόπουλα όλων των σχολικών βαθμίδων.

Αναγνωρίζοντας πως όλα είναι θέμα παιδείας,

ερωτάται ο κ. Υπουργός :

Σκοπεύει το Υπουργείο να υλοποιήσει μια ευρεία εκστρατεία ενημέρωσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με θέμα την ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων της χώρας, ώστε η αυριανή ελληνική κοινωνία να έχει μια νέα πιο φιλική προς το Περιβάλλον συμπεριφορά ;


και η απάντηση

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ ΙΒ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣΣΥΝΟΔΟΣ Β΄ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΔ΄Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2008

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων):


Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.Κυρία συνάδελφε, συμφωνώ μαζί σας ότι η αγωγή για την ανάπτυξη φιλικής σχέσης με το περιβάλλον γενικότερα και ειδικότερα με το νερό, είναι υπόθεση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, των όσων μπορεί μία μαθήτρια ή ένας μαθητής να διδαχθεί με τη φοίτησή του στα σχολεία της χώρας σε όλες τις βαθμίδες.

Και βεβαίως θέλω να σας ενημερώσω ότι υλοποιούνται προγράμματα από τα κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, τα οποία φθάνουν τον αριθμό εκατόν δέκα πέντε, σε όλη τη χώρα, τα οποία έχουν ενδιαφέρουσες διδακτικές ενότητες, οι οποίες υποστηρίζονται από σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό, είτε αυτά είναι dvd, video, για τις μικρότερες ηλικίες είναι παραμύθια ή θεατρικά δρώμενα, έτσι ώστε να προκαλούν το ενδιαφέρον των μικρών παιδιών, της νηπιακής ηλικίας, διότι στόχος μας είναι να ενθαρρύνουμε την εκπαίδευση για την αειφορία. Θα σας αναφέρω ορισμένους τίτλους που χρησιμοποιούνται από τα κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, όπως «Νερό η ψευδαίσθηση της αφθονίας», το οποίο προβάλλει το ΚΠΕ Καστοριάς, από το ΚΠΕ Καλαμάτας «Απεργία στον κύκλο του νερού», όπου υπάρχουν και μουσικά cd από το ΚΠΕ Έδεσσας «Το ταξίδι του νερού» στο υπαίθριο μουσείο νερού. Αντίστοιχο μουσείο υπάρχει και στη Δημητσάνα Αρκαδίας, στην πατρίδα μου.

Επίσης έχουμε φροντίσει να ευαισθητοποιούμε τις μαθήτριες και τους μαθητές κατά την παγκόσμια ημέρα νερού, όπου λαμβάνουν χώρα εκδηλώσεις στις σχολικές μονάδες και βεβαίως εκδίδει το Υπουργείο και μία ενημερωτική εγκύκλιο, η οποία διαβάζεται σε όλα τα σχολεία.

Να σας διαβάσω επίσης ορισμένες ενότητες, οι οποίες προβάλλονται από τα κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, σχετικά με το νερό. Είναι η συνεργασία των κέντρων σε εθνικά θεματικά δίκτυα, που με βάση αυτές τις ενότητες, όπως η θάλασσα, η ενέργεια στο περιβάλλον του παιδιού, οι πηγές του νερού –δεν τα διαβάζω όλα- τα ελληνικά ποτάμια στη φύση, στην παράδοση και στον πολιτισμό, αειφορική διαχείριση του νερού, είναι δουλειά του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού.

Όλα αυτά, μαζί με το ενδιαφέρον όλων μας, μπορούν να ευαισθητοποιήσουν περισσότερο τις Ελληνίδες μαθήτριες και τους Έλληνες μαθητές, διότι έχουμε συνειδητοποιήσει όλοι στη χώρα μας ότι ένα ποτήρι νερού το οποίο σπαταλάτε σήμερα, θα μας λείψει αύριο. Και σε αυτήν την υπόθεση της ευαισθητοποίησης, αλλά και της ανάληψης πρωτοβουλιών και δράσεων όλοι συστρατευόμεθα και για τούτο σας επαινώ για την ευαισθησία και την πρωτοβουλία σας να καταθέσετε την ερώτηση. Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Έλσα Παπαδημητρίου): Η κ. Πιπιλή έχει το λόγο.

ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΠΙΛΗ: Κύριε Υπουργέ, επειδή γνωρίζω ότι λέτε πραγματικά την αλήθεια, θέλω να τονίσω ότι υπάρχουν πραγματικά εξαιρετικά σχολειά σε όλη την Ελλάδα. Εγώ δεν ξέρω αν ισχύει σήμερα για τη Ράλλειο του Πειραιά, αλλά είχε κάνει συγκλονιστική δουλειά με τη βοήθεια των καθηγητών, στο παρελθόν, ειδικά για το θέμα του νερού.

Θέλω να σας πω πώς σκέφθηκα, κυρία Πρόεδρε, αυτήν την επίκαιρη ερώτηση. Το καλοκαίρι, στον τόπο καταγωγής μου, έχει μία καταπληκτική παραλία, όπου έχει βάλει ο δήμος και ντουζιέρες. Αναγκαζόμουν και τσακωνόμουν όχι με τα παιδάκια, όπου τη ντουζιέρα είναι λογικό το μικρό παιδί να την εκλαμβάνει ως παιγνίδι και χιλιάδες κυβικά νερού να χάνονται, οι γονείς ξαπλωμένοι κάτω από την ομπρέλα με τα γουόκμαν και τα κινητά να ακούνε μουσική και έγινε μία ωραία συζήτηση, με ολίγον καυγά, έως πολύ, για το γεγονός ότι επειδή είμαστε απαίδευτοι οι ενήλικες, δεν πρέπει να επιτρέπουμε μέσω του Υπουργείου να μην είναι εκπαιδευμένα τα παιδιά.

Τα παιδιά είναι οι καλύτεροι φορείς του μηνύματος της ανακύκλωσης αυτήν την περίοδο, γιατί τα ίδια τα παιδιά φωνάζουν στον πατέρα που πετάει το αναμμένο τσιγάρο έξω από το παράθυρο ή τα μπεϊ μπιλίνο του μικρού αδελφού που πετάει η μάνα στην εθνική οδό.Επειδή τα Υπουργεία συνήθως σπαταλάνε άχρηστα εκατομμύρια ευρώ σε διαφημίσεις, δηλαδή «νερό δεν υπάρχει αρκετό» λέμε τώρα υποθετικά ή σε άλλα αντικείμενα, θέλω οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να μιλάνε σε καθημερινή βάση με απλά παραδείγματα. Δηλαδή εάν το παιδάκι καταλάβει ότι την ώρα που πλένει τα δοντάκια του η βρύση πρέπει να είναι κλειστή, αμέσως αυτό το μήνυμα πολλαπλασιάζεται και το παιδάκι θα πάει να μαλώσει τη μάνα ή τον πατέρα που δεν χρησιμοποιεί αυτά τα μέτρα που πρέπει όλοι να εφαρμόσουμε διότι η έλλειψη του νερού, η έλλειψη σεβασμού στη χρήση του νερού είναι μείζον εθνικό θέμα. Όσο είναι η οικονομία, η οικονομική κρίση είναι εξίσου σημαντικό. Και παρακαλώ τους καθηγητές και τους δασκάλους με απλά παραδείγματα να αναγκάσουν τα μικρά παιδιά ώστε να βάλουμε μυαλό οι μεγάλοι. Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Έλσα Παπαδημητρίου): Τώρα κύριε Υφυπουργέ θα απαντήσετε ως μεγάλος.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ (Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ κυρία Πρόεδρε. Κυρία συνάδελφε, αποδέχομαι όλες τις παρατηρήσεις σας και τις αξιολογήσεις που κάνατε ως πολύ σημαντικές, χρήσιμες και αναγκαίες, επιβαλλόμενες θα έλεγα στην περίοδο που ζούμε κάτω από τις συνεχιζόμενες δυστυχώς για το ανθρώπινο γένος και την κοινωνία μας κλιματικές αλλαγές. Θα συστηματοποιήσουμε την προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των νέων παιδιών αλλά και των μεγαλυτέρων εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η Δ΄ προγραμματική περίοδος μας δίνει τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουμε τέτοιες πρωτοβουλίες και ελπίζω ότι με την έναρξη του νέου έτους θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε και συγκεκριμένα μέτρα και δράσεις. Προς το παρόν θέλω να σας καταθέσω για την ενημέρωσή σας, αλλά και για την ενημέρωση των συναδέλφων στα Πρακτικά όλες τις μέχρι τώρα δράσεις που αναλαμβάνονται και υλοποιούνται από το Υπουργείο μας έτσι ώστε να έχετε μια ακριβή εικόνα για όλα όσα συμβαίνουν σήμερα με στόχο την ανάπτυξη φιλικής σχέσης του μαθητικού κόσμου και της εκπαιδευτικής κοινότητος γενικότερα με το περιβάλλον.

Σας ευχαριστώ για την ερώτηση, σας ευχαριστώ για τις προτάσεις τις οποίες μας υποβάλατε.

Δείτε σχετικά:http://xanthidisathens.blogspot.com/2008/11/blog-post_6522.html
http://www.esos.gr/95/57/pipili-erotisi-26-11-2008.htm

1 σχόλιο:

DIONYSOS είπε...

Απαντώ εδώ γιατί το Facebook έχει μάλλον περιορισμούς αριθμου λέξεων στους"τοιχους" του.

1. Βραχυπρόθεσμα μια και ο γιατρός που λέει μικρές πορείες (ως Οιδίπους) πήγα 1-3 μμ τη σύζυγο στο αγαπημένο στέκι Θεμιστοκλέους και Ακαδημίας, 3 φορές προστατέψαμε με τους εργαζόμενους ΜΕ ΔΙΑΛΟΓΟ το μαγαζί από τρελλαμένα ΜΑΤ και αφιονισμένους έφηβους. Αγαπώ το Κέντρο και τους ανθρώπους του.
2.Μεσοπρόθεσμα ως μεσαιοαστός διανοούμενος μας χρωστάτε δεν σας χρωστάμε, ως παράταξη εννοώ οχι προς θεού προσωπικά.
http://e-epiloges-dionysos.blogspot.com/2008/12/blog-post_09.html
3. Μακροπροθεσμα Δουλιές, παιδεία, πολιτισμός Έμπιστοσύνη στον Ελληνα φροντίδα στον αδύναμο.Οραμα μέσα από την σκατίλα διάολε.Κάθαρση στη τραγωδία η κωμωδία άπαξ στα Διονύσια!
http://e-epiloges-dionysos.blogspot.com/2008/09/kamikaze-bailout.html
Την εκτίμησή μου και τις καλύτερες ευχές μου Εμείς οι Περιστεριώτες το βρισίδι (το αγαπησιάρικο) τόχουμε σημάδι επαφής......