2 Φεβ 2009

Όταν στη Βουλή σχηματίζεται υπερκομματική συμμαχία εναντίoν των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων

ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΡΟΣΟΧΗ

Έχει συσταθεί στην Βουλή, ειδική μόνιμη επιτροπή οδικής ασφάλειας με Πρόεδρο τον Βουλευτή της Β’ Αθηνών της Ν.Δ., κ. Άρη Σταθάκη, ειδικό στα θέματα αυτά.

Στην επιτροπή οι περισσότεροι είναι μάχιμοι Δημοσιογράφοι και άνθρωποι που αγωνίζονται χρόνια, όπως και εγώ ως Δημοτική Σύμβουλος και ως Δημοσιογράφος, κατά αυτού του αίσχους.

Σημειώνω δε, για να μην νομίζετε ότι μιλάω εκ του ασφαλούς, ότι από την δραστηριότητά μου ως μέλος του Δ.Σ. της Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας (ΕΑΧΑ), επειδή προβήκαμε σύμφωνα με τον νόμο στην καθαίρεση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων εν’ όψη των Ολυμπιακών Αγώνων, μηνυθήκαμε από εταιρία υπαίθριων φωτεινών διαφημίσεων και δεχθήκαμε αγωγή με απαίτηση, εάν καταδικαστούμε, να πληρώσουμε το κάθε μέλος του ΔΣ, 5 εκατομμύρια ευρώ ο καθένας. Η υπόθεση δεν έχει ακόμα εκδικαστεί.

Αναρτώ απόσπασμα από την συζήτηση για να σας αποδείξω ότι υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν επιτρέπονται οι πολιτικές – κομματικές διαφορές.


ΑΡΗΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Κυρίες και κύριοι, στην προηγούμενη συνεδρίαση της Επιτροπής μας, στις 16 Δεκεμβρίου, για τις επικίνδυνες και παράνομες πινακίδες, είχαμε καλέσει για να ακούσουμε και να συζητήσουμε μαζί τους εκπροσώπους της ΚΕΔΚΕ, του Συνηγόρου του Πολίτη, τις διαφημιστικές εταιρείες και γονείς των οποίων τα παιδιά είχαν σκοτωθεί πάνω σε τέτοιες πινακίδες. Ακούσαμε, λοιπόν, όλους και καταλάβαμε πολύ καλά ότι όλοι ήξεραν το πρόβλημα, αλλά πολλοί από τους δημάρχους, όπως και πάρα πολλοί εκπρόσωποι διαφημιστικών εταιρειών και οι διαφημιστικές εταιρείες, βέβαια, εξακολουθούν να βρίσκουν ανόητες δικαιολογίες για να μην κατεβάζουν αυτές τις πινακίδες.
Αυτό συμβαίνει, παρά το γεγονός ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας απαγορεύει, αυστηρώς και δια ροπάλου, τις τοποθετήσεις πινακίδων σε επικίνδυνα σημεία, το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει πει να αφαιρεθούν όλες και το Υπουργείο Εσωτερικών στέλνει, συνεχώς, εγκυκλίους στους δημάρχους για να κατεβάσουν όλες αυτές τις επικίνδυνες πινακίδες. Δηλαδή, υπάρχουν νόμοι, αλλά δεν εφαρμόζονται. Ίσως, γιατί όπως κατέθεσαν μερικοί εδώ, τα συμφέροντα είναι πάρα πολύ μεγάλα.
……………………
ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ (Β΄ Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει. Εγώ σας λέω ότι σηκώνει και βελτίωση. Πριν δοκιμάσουμε την εφαρμογή του, δεν έχω κανένα λόγο να αντιλέξω σε Επιτροπή. Έχω μια πολιτική και προσωπική απέχθεια στη σύσταση ειδικών επιτροπών, διότι έχει αποδειχθεί ένα τεράστιο άλλοθι μη εφαρμογής των υπαρκτών νόμων. Αν χρειάζεστε συνεργείο, δεν νομίζω ότι είναι δύσκολο ένα ειδικό συνεργείο, απαρτιζόμενο από ειδικούς, από τις υπαρκτές δομές με χρονοδιάγραμμα δέσμευσης αρχής γενομένης από τους δημόσιους εθνικούς δρόμους. Πόσοι είναι οι δημόσιοι εθνικοί δρόμοι; Να πάρουν από το βορρά μέχρι το νότο. Καταρχήν, να εντοπίσουν τις πινακίδες, οι οποίες είναι πρώτα επικίνδυνες και μετά αντιαισθητικές. Να γίνει μια καταγραφή με τα σύγχρονα μέσα. Δηλαδή, μια σημείωση, χιλιόμετρο τάδε, οδός τάδε, φωτογραφία τάδε, να το έχουμε αυτό κάτω, να παρθεί μια απόφαση ότι οι αυτές οι 3.823 πρέπει να γκρεμοτσακιστούν.
Βρείτε τρόπο νομοθετικό που μπορούμε να έχουμε για άμεση παρέμβαση. Να φύγει εγκύκλιος και να είναι υπεύθυνος, για παράδειγμα, στην τάδε περιοχή θα είναι αρμόδια η νομαρχία, παρακάτω θα είναι ένας δήμος, παρακάτω θα είναι κάτι άλλο. Να γίνει πάραυτα. Ας αρχίσουμε από το εθνικό δίκτυο, από την Εγνατία, από την Αττική, από τους μεγάλους δρόμους και να πούμε ότι το τελειώνουμε σε 6 μήνες. Μετά να πάμε ανά νομαρχία, ανά περιφέρεια, να ανατεθεί σε 5-10 κοινούς αρμόδιους υπαλλήλους των δήμων με το συγκοινωνιολόγο που πρέπει, με τον αρμόδιο τεχνικό, που πρέπει και να έχουμε ένα αποτέλεσμα, που να λέει σε ένα χρόνο μετά και οι 52 νομοί της χώρας και οι τόσες περιφέρειες, έχουμε, για παράδειγμα, 10.128 που πρέπει να κατέβουνε, να τις κατεβάσουμε να σώσουμε τον κόσμο από τα τροχαία, κύριε Υπουργέ, και αμέσως μετά να μιλήσουμε και για την αισθητική, δεν έχω καμία αντίρρηση.
Συνάδελφοι Βουλευτές, εδώ μέσα ανεξαρτήτου πολιτικής τοποθέτησης είναι δύσκολο να διαφωνήσουμε. Δεν θα πάμε στη ρίζα του προβλήματος εάν δεν αποφασίσουμε να παρέμβουμε ριζικά. Αυτή είναι η θεμελιώδης πρόταση. Δεν θέλω, ειλικρινά σας το λέω, να ακούσω είτε από γονείς θυμάτων είτε από τον Υπουργό είτε από κάποιον αρμόδιο τη διαπίστωση της περιπλοκότητας της νομοθεσίας και της εφαρμογής της. Δεν αντέχεται.
ΑΡΗΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Να αναφέρω ότι από τις 6050 πινακίδες, αριθμός που είχε κατατεθεί, κατέβηκαν οι 50 από αυτές.
…………………………….
ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΠΙΛΗ: Πρώτα απ’ όλα χαιρετίζω την παρουσία εκπροσώπων δύο Υπουργείων που για μένα έχουν πιο ουσιαστική διείσδυση στο πρόβλημα απ’ ό,τι έχει το Υπουργείο Εσωτερικών. Το Υπουργείο Εσωτερικών, δυστυχώς, για εμένα δεν έχει «αστυνομική» διαδικασία επί των ανεξαρτήτων και κατοχυρωμένων συνταγματικά δήμων και νομαρχιών. Δηλαδή, το Υπουργείο Εσωτερικών μπορεί να έρθει στο τέλος αφού τα πιο αρμόδια για μένα Υπουργεία καταλήξουν στις δικές τους προτάσεις και εμείς στις δικές μας για να οδηγηθούμε ομόφωνα σε μια κατάθεση νόμου. Εγώ το Υπουργείο Εσωτερικών το κατήγγειλα και την προηγούμενη φορά διότι δια των αρμοδίων Περιφερειαρχών στην ουσία δεν έχει μαζέψει αυτή τη κόπρο του Αυγείου, που λέγεται τοπική και νομαρχιακή αυτοδιοίκηση. Δεν αναφέρομαι συλλήβδην, αλλά σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπου για μένα το Υπουργείο Εσωτερικών δεν έχει κάνει δια των Περιφερειαρχών τη δουλειά που θα έπρεπε. Κακά τα ψέματα την αποκλειστική ευθύνη την έχουν δήμαρχοι, νομάρχες και περιφερειάρχες. Όμως, είμαστε εμείς εδώ να απαιτήσουμε από τα άλλα συναρμόδια Υπουργεία να αναλάβουν τις πρωτοβουλίες και να φθάσουμε εμείς στο τέλος, με την πρόταση της κυρίας Κανέλλη, να γίνει διαπόμπευση δημόσια των δημάρχων που επιτέλους παρανομούν και αυθαιρετούν. Πως περάσαμε το νομοσχέδιο για τους παιδεραστές, που αναφέρονται τα ονόματά τους, έτσι να περάσουμε και ένα ανάλογο νομοσχέδιο.
Θα ήθελα να κάνω μια πρόταση, την οποία νομικά δεν πρόλαβα να την κατοχυρώσω. Βασιζόμενη στη βουλευτική ασυλία, που διαθέτουμε όλοι και σε αυτό το σημείο επαρκεί για να μας καλύψει, οι ίδιοι οι Βουλευτές να το κάνουμε –εγώ προτίθεμαι να το κάνω- προσωπικές καταγγελίες και μηνύσεις σε συγκεκριμένο δρόμο, δηλαδή, να πάρουμε την Κατεχάκη, τρεις Βουλευτές συνοδευόμενοι από εκπροσώπους των δύο συναρμόδιων Υπουργείων και εγώ αναλαμβάνω την ευθύνη κ. Σταθάκη, γιατί, ήδη, είμαι μηνυόμενη, όπως ξέρετε, από διαφημιστικές εταιρείες, ως μέλος του Δ.Σ. της ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων.

Επειδή έχω τη βουλευτική ασυλία - για να το πούμε και πιο ωμά - για την άσκηση των βουλευτικών μου δραστηριοτήτων, να αναλάβουμε μια πρωτοβουλία με δημοσιοποίηση. Αλλά αν το κάνουμε πέντε, μετά και τα μέσα θα μας βοηθήσουν. Αυτή είναι η πρόταση μου.
……………………………
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΧΥΤΗΡΗΣ: Κύριοι Υπουργοί, όπως έχετε αντιληφθεί βρισκόμαστε σε μια Επιτροπή, η οποία βρίσκεται σε απόγνωση. Απόγνωση, διότι είναι μια Επιτροπή, η οποία ομόφωνα και πέρα από κόμματα και πολιτικές και τα λοιπά, συμφωνεί σε κάτι. Υπάρχουν νόμοι, οι οποίοι αυτό το κάτι το ασπάζονται και έχει νομοθετηθεί, όμως, η παρανομία καλά κρατεί. Το θέμα είναι ότι στην απόγνωση αυτή ακούγονται κάποιες προτάσεις αυθαίρετες, από όλους τους συναδέλφους. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνει μια υπέρβαση. Υπάρχει το περίφημο ερώτημα: «πρέπει να κάνουμε έναν νόμο, ο οποίος να λέει ότι πρέπει να εφαρμόζονται οι νόμοι;». Πρέπει να γίνει κάποια υπέρβαση. Τι πρέπει να κάνουμε; Πρέπει να κάνουμε μπλόκα στους δρόμους και να πούμε ότι αυτό είναι το αίτημα μας; Η υπέρβαση πρέπει να γίνει με τρόπο, ώστε και να αντιληφθούν οι πολίτες, διότι αυτοί είναι και τα θύματα, όλοι μας, δηλαδή, αυτό το οποίο γίνεται.
Εγώ συμφωνώ με όλες αυτές τις προτάσεις που έχουν γίνει, αλλά επιπλέον πιστεύω, σε αυτό που λέω «η υπέρβαση», η οποία δεν ακούγεται καλά, όταν πρόκειται για Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, αλλά έχω την εντύπωση ότι αν μια ομάδα δικιά μας, ή όλοι μαζί πάμε και συμβολικά κατεβάσουμε μια πινακίδα και κάνετε δηλώσεις εσείς, κύριε Πρόεδρε, στην πράξη αυτή, θα δημιουργηθεί κάτι. Διότι, διαφορετικά δεν βλέπω να γίνεται τίποτα και το λέω μετά λύπης, αλλά αυτό συμβαίνει. Μήπως θα πρέπει να αρχίσουμε κάπως έτσι αντισυμβατικά να αντιμετωπίζουμε αυτό το θέμα;
……………………………..
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.): Επιτρέψτε μου να είμαι εξαιρετικά λιτός σε αυτά που θα πω και σαφής σε μια πρόταση. Μπορούμε να συζητάμε άπειρες ώρες για το γιατί δεν εφαρμόζεται το άρθρο 11 του Κ.Ο.Κ., που αναθεωρήθηκε το 2007, που ορίζει κάποιους κανόνες τοποθέτησης πινακίδων, γιατί δεν εφαρμόζεται η υπόλοιπη νομολογία, και θα βρεθούμε πάλι στο ίδιο νεκρό σημείο. Δηλαδή, υπάρχουν νόμοι, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς, που δύσκολα εφαρμόζονται. Είναι, δηλαδή, πολύ δύσκολο να βάλει κανείς προδιαγραφές τέτοιες, ώστε να μπορέσει πράγματι στη συνέχεια να δει αν μια πινακίδα είναι παράνομη ή όχι.
Με διαβεβαίωσε προ ολίγου στο τηλέφωνο ο αρμόδιος διευθυντής ότι μπορεί να το κάνει σε ένα μικρό διάστημα, περίπου ενός μηνός. Στη συνέχεια, νομοθετικά να οριστεί ότι κάθε νέα πινακίδα θα μπαίνει, αλλά και όλες οι παλιές που υπάρχουν, πρέπει να παίρνουν την έγκριση του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., πράγμα γραφειοκρατικό, αλλά αναγκαίο για να σταματήσει η ιστορία. Αυτό είναι κάτι το οποίο είναι μια λύση. Πολύ αμφιβάλλω, αν θα οδηγήσει σε αποτέλεσμα. Παρά ταύτα το προτείνω ως δυνατή λύση που μπορεί να επωμιστεί ένα μέρος της εφαρμογής της το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.. Υπάρχει, όμως, ευτυχώς, μια δεύτερη λύση που μας έχει δώσει ως δώρο το Συμβούλιο της Επικρατείας. Πράγματι, λοιπόν, με την υπ’ αριθμ. 909/2007 απόφασή του, το Συμβούλιο Επικρατείας απόφαση κατά πλειοψηφία ότι «σε κάθε περίπτωση είναι παράνομη η εγκατάσταση διαφημιστικών πινακίδων, διότι υπερισχύει η συνθήκη της Βιέννης έναντι των εθνικών νόμων που επιτρέπουν υπό όρους να μπουν πινακίδες».
Στη χώρα μας, λοιπόν, και ενόψει της έξαρσης της πληροφορικής, όπου ο καθένας μπορεί να διαφημιστεί πολύ καλά με άπειρα μέσα, χωρίς να χρειάζεται αυτό που γινόταν εδώ και εκατό χρόνια, να βλέπεις στο δρόμο μια πινακίδα. Ο καθένας έχει τηλεόραση και μπορεί να δει ό,τι θέλει. Το βλέπει, όμως, ακίνδυνα για τον υπόλοιπο κόσμο που κυκλοφορεί στο δρόμο. Όπως, λοιπόν, επιτρέπει σήμερα την πληροφορική, πρέπει να πούμε ότι εφαρμόζουμε αυτό που λέει το Συμβούλιο της Επικρατείας και απαγορεύουμε ρητά κάθε μορφής διαφημιστική πινακίδα στην Ελλάδα. Θα γίνει η Ελλάδα πρότυπο καθαρής χώρας σε μερικά χρόνια, θα το χειροκροτήσουν όλοι οι Έλληνες και ξένοι πολίτες και θα μπορεί πλέον κάλλιστα μια υπηρεσία, για παράδειγμα η τροχαία έχει και τα μέσα, άπαξ γι' αυτό νομοθετηθεί, να καθαρίσει όλες τις πινακίδες.
Επαναλαμβάνω, ότι οι προτάσεις είναι δύο, κ. Πρόεδρε. Η πρώτη είναι η συμβιβαστική πρόταση: Να κάνουμε κάτι καλύτερο από αυτό που υπάρχει και να επιχειρήσουμε να το εφαρμόσουμε. Σας λέω εγώ, λοιπόν, εντίμως ότι δεν πιστεύω ότι θα εφαρμοστεί καλά και θα είναι ανεπαρκέστατο. Θα φύγουν στην αρχή κάποιες πινακίδες, μετά ο νόμος αυτός θα ατονήσει, θα βρίσκονται άλλα κόλπα για να ξεπεραστεί κ.λπ.. Η δεύτερη πρόταση, όμως, είναι σαφής: Καθαρίζει η Ελλάδα από τις πινακίδες μόνιμα και για πάντα. Και όχι επειδή το λέμε εμείς, αλλά επειδή το λέει το Συμβούλιο της Επικρατείας.
………………………………
ΜΙΧΑΗΛ ΜΠΕΚΙΡΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Κύριε Πρόεδρε, σας ενημερώνω ότι είμαστε κάθε στιγμή στη διάθεσή σας, για να συμβάλλουμε όπου μπορούμε, με τις αρμοδιότητες που έχει το Υπουργείο Μεταφορών, σ’ αυτό το μείζον ζήτημα.
Θα κάνω μια μικρή ανάλυση του τι ισχύει, σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του Κ.Ο.Κ., όπως τροποποιήθηκε, απαγορεύεται κάθε διαφήμιση, που πραγματοποιείται με οποιονδήποτε τρόπο και μέσον στα εκτός κατοικημένης περιοχής τμήματα των χαρακτηρισμένων ως εθνικών και επαρχιακών οδών ή αυτοκινητοδρόμων σε ζώνη μέχρι 150 μ. και από τις δυο πλευρές του άξονα των οδών αυτών και είναι ορατή από τους χρήστες των οδών. Η παραπάνω ζώνη απαγόρευσης περιορίζεται στα 40 μ. και από τις δυο πλευρές του άξονα των ανωτέρω τμημάτων εθνικών και επαρχιακών οδών ή αυτοκινητοδρόμων, που διέρχονται μέσα από κατοικημένη περιοχή, αν το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στα τμήματα αυτά είναι ανώτερο των 70 χλμ. Σε κλάδους ανισόπεδων κόμβων αυτοκινητοδρόμων και στις περιοχές των σταθμών διοδίων ισχύει η απόσταση των 150 μ. από τις δυο πλευρές του άξονα της κατεύθυνσης, ανεξαρτήτως ορίου ταχύτητος.
Επίσης, απαγορεύεται γενικά η τοποθέτηση επιγραφών, διαφημίσεων ή η εγκατάσταση οποιασδήποτε πινακίδας, αφίσας, διαγράμμισης ή συσκευής, σε θέση ή κατά τρόπο, που μπορεί να έχει οποιεσδήποτε αρνητικές επιπτώσεις στους χρήστες της οδού ή να επηρεάσει με οποιονδήποτε τρόπο την κυκλοφορία.
Τέλος, απαγορεύεται κάθε διαφήμιση εκτός των καθορισμένων πλαισίων, η οποιαδήποτε αναγραφή λέξεων, εικόνων ή συμβόλων σε στύλους ηλεκτροφωτισμού ή φωτεινών σηματοδοτών, σε διαχωριστικές νησίδες ή σε νησίδες ασφαλείας, σε πεζοδρόμια και σε επιφάνειες τεχνικών έργων οδοποιίας, είτε αυτή γίνεται απευθείας στις επιφάνειες αυτές, είτε γίνεται σε επιφάνειες μέσων, εξαρτώμενων από τα τεχνικά έργα.
Οι διαφημιστικές πινακίδες και οι επιγραφές, όπου επιτρέπεται, πρέπει να τοποθετούνται παράλληλα προς τον άξονα της οδού, εκτός από τις διαφημίσεις και τις επιγραφές των εγκεκριμένων πλαισίων και των πρατηρίων καυσίμων που λειτουργούν παρά την οδό, οι οποίες μπορούν να τοποθετούνται και κάθετα προς τον άξονα αυτής.
Σύμφωνα με την παρ. 8 του ίδιου άρθρου του Κ.Ο.Κ., οι διαφημίσεις, οι επιγραφές, οι πινακίδες, οι αφίσες, οι διαγραμμίσεις και οι συσκευές, που τοποθετούνται κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου αυτού, αφαιρούνται ή εξαλείφονται ή, εφόσον είναι φωτεινές, τίθενται εκτός λειτουργίας, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπονται από τις διατάξεις τις παρ. 3 του άρθρου 18 του ν.2130/1993. Τα δε τοποθετούμενα πλαίσια στοιχεία επιγραφών ή διαφημίσεων κατεδαφίζονται υποχρεωτικά και αφαιρούνται τα υλικά αντικείμενα από συνεργεία του δήμου ή της κοινότητας, ύστερα από απόφαση του δημάρχου ή προέδρου της κοινότητας, αφού προηγουμένως γίνει διαπίστωση της παράβασης από τη δημοτική αστυνομία ή την οικεία αστυνομική αρχή. Αυτά αναφέρονται στον κατάλογο που σας έχω προσκομίσει. Προφανώς, έχουν γίνει όλα αυτά, αλλά δεν ακολουθούνται οι περαιτέρω διαδικασίες.
Σε περίπτωση που τα αρμόδια όργανα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων ή της Περιφέρειας διαπιστώσουν την παράλειψη της τήρησης των σχετικών υποχρεώσεων των ΟΤΑ, δύνανται να τους καλούν προς εκτέλεση των αναγκαίων ενεργειών, τάσσοντάς τους σχετική προθεσμία. Αν η προθεσμία παρέλθει άπρακτη, τα αρμόδια όργανα δύνανται να προβούν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, καθ’ υποκατάσταση των ΟΤΑ.
…………………………..
ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΠΙΛΗ: Οι συνεδριάσεις είναι και δημόσιες, αυτό μας εξυπηρετεί ως προς το να ακουστεί η φωνή μας. Και από αυτά που είπε ο κ. Ξανθόπουλος, κυρίως από αυτά που είπε ο κ. Μπεκίρης, οι αρμόδιοι είναι οι δήμαρχοι, οι κοινοτάρχες και οι περιφερειάρχες. Άρα, έχουμε ήδη καταλήξει ποιοι είναι οι ένοχοι. Οι ένοχοι είναι οι δήμαρχοι, κύριε Πρόεδρε.
Επαναλαμβάνω, επειδή είναι δημόσια η συνεδρίαση, ότι όποιος επίσημος φορέας μας ενημερώνει με στοιχεία, εγώ μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή, μπορώ να ζητήσω από τον εισαγγελέα, σύμφωνα με αυτά που είπε ο κ. Μπεκίρης, να συλληφθεί αυτή τη στιγμή ο δήμαρχος της Νέας Σμύρνης και ο δήμαρχος της Καλλιθέας, διότι είπε συγκεκριμένα ότι στις νησίδες… Τι είπατε για τις αφίσες, διότι εγώ κάνω δημόσια καταγγελία και απαιτώ να συλληφθούν αυτοί οι δύο δήμαρχοι. Αυτοί μου ήρθαν πρόχειρα.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Δεν είναι μόνο αυτοί οι δύο δήμαρχοι…
ΜΙΧΑΗΛ ΜΠΕΚΙΡΗΣ (Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Λέει ότι οι διαφημίσεις, οι επιγραφές, οι πινακίδες ή αφίσες, διαγραμμίσεις ή συσκευές που τοποθετούνται κατά παράβαση των διατάξεων, τίθενται εκτός λειτουργίας από τη διαδικασία που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 3. Κατεδαφίζονται δε υποχρεωτικά.


ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΠΙΛΗ: Γιατί έχουν όλα τα νυχτερινά κέντρα στη Συγγρού; Ενώ ο Δήμος Αθηναίων το απαγορεύει. Δεν είναι τυχαίο ότι πάνω από το Φιξ περίπου δεν βλέπεις τίποτα . Δεν το έχετε παρατηρήσει. Εγώ πηγαίνω στο ΣΚΑΙ κάθε Σάββατο πρωί από τη Συγγρού και το διαπιστώνω και κάθε φορά λέω να κάνω επίκαιρη ερώτηση, αλλά το ξεχνάω. Άρα, απαιτώ, ως Βουλευτής, από τον τοπικό εισαγγελέα και το αστυνομικό τμήμα, να συλληφθεί με αυτόφωρη διαδικασία και ο δήμαρχος του μπουζουξίδικου, που είναι όλα εκεί μαζεμένα, με πινακίδες με γυμνές, στήθη, γυμνόστηθες και απέναντι της Καλλιθέας. Τουλάχιστον να ξεκινήσουμε από κάτι, κύριε Σταθάκη. Επειδή μας ακούνε, γι' αυτό το λέω. Και θα το συνεχίσουμε ο καθένας μας στις εκπομπές μας.

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Η κυρία Κανέλλη έχει το λόγο.
ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ: Έχω μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση προς τους δύο κύριους Υπουργούς. Άμα τη υπογραφή της κοινής υπουργικής αποφάσεως, να συμπεριλαμβάνεται η σύσταση συμμόρφωσης με προθεσμία, η οποία να λέει « μέχρι την 1η Μαρτίου καλούνται οι δήμαρχοι, οι κοινοτάρχες, οι περιφερειάρχες, οι αστυνομικές διευθύνσεις, να αποσύρουν και να κατεβάσουν υπ ευθύνη τους τις πινακίδες, οι οποίες παρανόμως ευρίσκονται αναρτημένες στο χώρο της αρμοδιότητος τους, άλλως δε…». Το «άλλως δε» είναι το ζητούμενο για την Επιτροπή μας. Ποιο είναι το «άλλως δε»; Δεν είναι πάντοτε ούτε ποινικό ούτε χίλια δύο άλλα πράγματα. Εδώ να δούμε τι θα είναι το «άλλως δε». Εάν θα είναι πολιτικό, τότε πλέον να παρθούν δραστικά μέτρα. Να δώσουμε, όμως, μια προθεσμία, να μην κάνουμε φέτος. Να καθίσουμε εδώ και να νομοθετήσουμε. Εμείς δεν είμαστε εκτελεστική εξουσία. Ούτε μπορούμε να παίζουμε με την επικοινωνία. Ο καθένας μας ως άτομο μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, αλλά από εκεί και ύστερα, εδώ μέσα στην Επιτροπή δεν μπορούμε να υποκαταστήσουμε την εκτελεστική εξουσία. Μπορούμε, όμως, με βάση την υπουργική απόφαση να συγκεντρωθούμε εδώ, να αποφασίσουμε στην επόμενη συνεδρίαση ποιο θα είναι το «άλλως δε». Π.χ. «Ο όποιος δήμαρχος δεν το εφαρμόσει υποχρεωτικώς….» ας πούμε «δεν θα μπορεί να συμμετέχει στις επόμενες εκλογές». Δηλαδή, θα αποκτά κώλυμα. Όποια αστυνομική αρχή δεν το εφαρμόζει, ο αστυνομικός διευθυντής θα είναι αποτακτέος. Όποιος περιφερειάρχης δεν το κάνει καθαιρείται αυτομάτως. Δεν γίνεται αλλιώς. Αν αρχίσουμε από τη νησίδα , αφήνοντας τα τέρατα γύρω γύρω, δεν θα είμαστε και πειστικοί. Όταν πηγαίνεις στην εθνική οδό και περνάς κάτω από εκείνο το εξάμβλωμα το «Τζάμπο», με τα 15 αριστερά και δεξιά, θα δεις και μια πινακίδα ενδεχομένως απλωμένη «την Κυριακή το παζάρι του τάδε». Δεν κινδυνεύει κανένας οδηγός από «την Κυριακή το παζάρι του τάδε». Δεν είναι από τα γκράφιτι που κινδυνεύουμε ούτε από ένα κουρελόπανο ενδεχομένως ενός τοπικού πανηγυριού. Αυτά μπαίνουν και βγαίνουν τις περισσότερες φορές και με την ευθύνη των διοργανωτών ή και αν δεν είναι υπεύθυνοι οι διοργανωτές, θα τους βρούμε και αυτούς. Από εκεί και ύστερα, δεν μπορούμε να διαπιστώνουμε συνεχώς το πρόβλημα. Εγώ προσυπογράφω την πρόταση του κ. Ξανθόπουλου, αλλά για να μην ανεφικτολογούμε σε αυτήν την Επιτροπή, υποσχέθηκαμε και το είχατε πει, κύριε Πρόεδρε, θα αυτοδιαλυθούμε αν δεν είμαστε αποτελεσματικοί.
Η πρόταση του κ. Ξανθόπουλου, κατά την άποψή μου, είναι και πολιτικώς ορθή, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και πραγματικώς εφικτή, εάν την να αποφασίσουμε. Να δεσμευτεί ο κ. Ξανθόπουλος -το ζητώ, ως Βουλευτής- ότι αυτήν την προσωπική του άποψη και θέση, την οποία κατέθεσε εδώ, θα τη μετατρέψει σε πολιτική πρόταση και ως πολιτική πρόταση να δούμε πόσοι την στηρίζουμε και κάτω από ποιες συνθήκες.
Για το διαχωρισμό αρμοδιοτήτων είναι ευκαιρία και ίσως προλαβαίνουμε, ενόψει της κοινής υπουργικής απόφασης να την βγάλετε και να έχει εφαρμοστέο διατακτικό με συγκεκριμένη προθεσμία, πριν από το καλοκαίρι και ενδεχομένως, πριν από το Πάσχα. Αντί να εκλογολογούμε και να αποπροσανατολιζόμαστε, ας περάσουμε σε πρακτικά πράγματα.
………………………………..
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.): Το πρόβλημα είναι ότι είναι τόσο διασπασμένη και κλιμακωμένη η σειρά ευθυνών για κάθε διαφημιστική πινακίδα, ώστε θα πάρει το δρόμο της με μια απάντηση μεν νομικά θεμελιωμένη δική μας, αλλά με μια διαδικασία δικαστική που δεν θα καταλήξει τελικά πουθενά. Αυτό που είπατε ίσως έχει μεγάλη σημασία, αν η καταγγελία δομηθεί έτσι, ώστε να βοηθήσει τη ΚΥΑ που θα βγει. Δηλαδή, να έχει ένα διά ταύτα μέσα, ώστε να συμβάλλετε και εσείς στη διαμόρφωση αυτής της ΚΥΑ.
Σήμερα βγαίνουν δύο συμπεράσματα. Μια πρώτη κίνηση ουσίας είναι ότι κάποιοι δρόμοι επιτέλους δεν μπορεί να έχουν πινακίδες.

3 σχόλια:

Suspect είπε...

οταν δεν θελεις να λυθει ποτε ενα προβλημα, δημιουργεις μια επιτροπη...

Φωτεινή Πιπιλή είπε...

Προς Suspect:

Δημιουργείς μία επιτροπή όταν δεν θέλεις να λύσεις το πρόβλημα. Στην περίπτωση της διακομματικής επιτροπής για τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, θέλουμε. Μη βιάζεστε λοιπόν να βγάζετε συμπεράσματα. Θα μας κρίνετε όταν πρέπει. Και για να σας αποδείξω ότι και οι πολίτες έχουν μεγάλη ισχύ όταν αντιδρούν με επιχειρήματα και επιμονή, δείτε τι κατάφερε ένας πολίτης με την επιμονή του. Του σκοτώθηκε ο γιός σε τροχαίο επειδή προσέκρουσε σε παράνομα τοποθετημένη διαφημιστική φωτεινή πινακίδα. Αν και τραγικός πατέρας δεν το έβαλε κάτω, δεν φοβήθηκε το απρόσωπο και αδιάφορο κράτος. Σας δημοσιοποιώ την είδηση: Ο Εισαγγελέας Εφετών Αθηνών με την 996/08 Διάταξη διατάσσει τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών να ασκήσει ποινική δίωξη κατά των υπευθύνων του Δήμου Αμαρουσίου για την αξιόποινη πράξη της ανθρωποκτονίας εξ' αμελείας, για τον θάνατο του 25χρονου Γιάννη Σταυρουλάκη στις 19-12-2005, εξαιτίας παράνομης διαφημιστικής πινακίδας που είχε τοποθετηθεί επί νησίδας ασφαλείας στη Λ.Κηφισίας στο Μαρούσι.
Ακόμα και το πιο άχρηστο δημόσιο αναγκάζεται να κουνήσει την ουρά του εάν οι ίδιοι οι πολίτες αποφασίσουν να αγωνιστούν. Αργήσαμε οι έλληνες να βρούμε τη δύναμη αλλά η καθημερινότητα αποδεικνύει, ότι ο επιμένων νικά. Είμαι στη διάθεση οποιουδήποτε πολίτη, όπως έκανα πάντα, να τον βοηθήσω με την όποια δύναμή μου για να ακουστεί η καταγγελία του. Άλλωστε η γενική πολιτικολογία εμένα δεν με ενδιαφέρει. Θέλει κάποιος βοήθεια και μπορώ, θα το πράξω όπως αποδεδειγμένα έχω κάνει για θέματα της καθημερινότητας.

-J- είπε...

Χωρίς να θέλω να γίνω δυσάρεστος αλλά ΕΙΣΤΕ το απρόσωπο και αδιάφορο κράτος.

Θα ήθελα βοήθεια (για παράδειγμα) με το να ΜΗΝ πεθαίνουν μετανάστες οι οποίοι απλά περιμένουν για τα χαρτιά τους λόγω παράλογης επεμβάσεως της αστυνομίας, γίνεται ?