7 Ιουλ 2009

Αρχίζω αγώνα για τα άλλα Ελγίνεια!



Έβαλα ένα κουίζ εχθές στους φίλους μου στο facebook:

«Θέλω να τσεκάρω τις ιστορικές σας γνώσεις και θα σας βάλω ένα κουίζ: Δείτε το χαρτονόμισμα του 1921, που επισυνάπτεται, και πείτε μου αν αναγνωρίζετε το μνημείο που απεικονίζεται! Ο ευρών θα αμοιφθεί με λεπτομερή ιστορική περιγραφή! Και να ξέρετε ότι με ό,τι ασχολούμαι κρύβει κάτι ενδιαφέρον!»

Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη και είμαι πολύ περήφανη που οι φίλοι μου ενδιαφέρονται για τον πραγματικό πολιτισμό και την ιστορία μας.
Και επειδή αρχίζω, για μια ακόμα φορά, τον αγώνα για τα άλλα «Ελγίνεια», θα δώσω κάποιες πληροφορίες, και για όσους δεν έχουν πρόσβαση στο facebook.


Είναι ο Ναός του Επικούριου Απόλλωνος στις Βάσσες , στο Νομό Ηλείας. Έργο του Ικτίνου, αδελφάκι του Παρθενώνα, χτίστηκε από τους Φιγαλείς, του αρχαίου βασιλείου, προς τιμήν του Απόλλωνα που τους έσωσε από ένα λιμό. Το Επικούριος , εξ’ου γράφεται με «ι», που σημαίνει αρωγός, και όχι με «ει», όπως ονομάζονται οι οπαδοί της φιλοσοφίας του Επίκουρου. Ο Παυσανίας έγραψε τα καλύτερα στα Αρκαδικά του, τον 2ο μ.Χ. αιώνα . Από το 17ο αιώνα, που ανακαλύφθηκε μεγαλοπρεπής και όρθιος σε 1200m υψόμετρο , μέσα από δάσος αγριοβελανιδιάς – πολύ κοντά στο χωριό Φιγαλεία, προκάλεσε το αρχαιολογικό και αρχαιοκαπηλικό ενδιαφέρον .


Ο ναός του Επικουρίου Απόλλωνα είναι πολύτιμο κομμάτι της «προίκας» μου, διότι είναι ο τόπος της καταγωγής μου από πατέρα.

Θα σας δίνω λίγα λίγα τα στοιχεία, αύριο η συνέχεια της ιστορίας, σας δίνω τον τίτλο: «Επικούριος Απόλλων- Τα άγνωστα «Ελγίνεια»! ΧΑΜΟΣ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: