16 Φεβ 2009

«Έλεος! Τα πεζοδρόμια ανήκουν στους πεζούς»

Την απαράδεκτη συμπεριφορά οδηγών δικύκλων και την έλλειψη συστηματικής αστυνόμευσης στα πεζοδρόμια της Αθήνας, καταγγέλλω με Ερώτησή μου, προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλο και τον Αναπληρωτή Υπουργό, κ. Χρήστο Μαρκογιαννάκη.

Πεζή η ίδια, διαπιστώνω καθημερινά την έλλειψη παιδείας, την ανυπαρξία ελέγχου και την θρασύτητα αρκετών οδηγών, μοτοσικλετών και δικύκλων, οι οποίοι όχι μόνο τρέχουν σαν “παλαβοί” στα πεζοδρόμια και στους πεζοδρόμους θέτοντας σε κίνδυνο τους πολίτες, αλλά χρησιμοποιούν κατά χιλιάδες, το σύνολο των πεζοδρομίων της Αθήνας, για χώρο στάθμευσης.

Ήδη έχουμε θρηνήσει θύματα αθώων περιπατητών. Το δεδομένο της συναρμοδιότητας ή της αποποίησης ευθύνης για τον έλεγχο αυτής της απαράδεκτης κατάστασης, ακυρώνει στην ουσία και την Τροχαία, και την Δημοτική Αστυνομία.

Όταν για παράδειγμα στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου, στον πεζόδρομο της Βουκουρεστίου ή στα πεζοδρόμια της Βασ. Σοφίας και της Βασ. Κωνσταντίνου, η συνήθης απάντηση των αρμοδίων είναι :α) Η Τροχαία ισχυρίζεται, ότι για τη στάθμευση είναι αρμόδια η Δημοτική Αστυνομία και β) Η Δημοτική Αστυνομία ισχυρίζεται, ότι αρμόδια για την κίνηση των μοτοσικλετών είναι αποκλειστικά η Τροχαία.

Η τριτοκοσμική εικόνα που παρουσιάζει η Αθήνα έχει σχολιαστεί αρνητικά από ξένα Μ.Μ.Ε. και καθόλου δεν βοηθά την προσπάθεια του Υπουργείου Τουρισμού για την ανάδειξη της πόλης των Αθηνών σε συνεδριακό κέντρο και σε τουριστικό προορισμό. Όταν μια πόλη δεν περπατιέται, γιατί στα πεζοδρόμια γίνεται γενικώς «της τρελής», δεν αγαπιέται όχι μόνο από τους ξένους, αλλά ούτε από τους πολίτες.

Και ερωτώ: α) τι μέτρα πρόκειται να ληφθούν για το αυτονόητο, ότι στα πεζοδρόμια δεν κυκλοφορούν μηχανάκια και μηχανάρες και β) τι μέτρα θα ληφθούν ώστε να αναλάβει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, μέσω της Δημοτικής Αστυνομίας, την ευθύνη που τους αναλογεί ;

Ακολουθεί η με αρ. πρ. 14323/13.2.09 Ερώτηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλο και τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Δημόσιας Τάξης, κ. Χρήστο Μαρκογιαννάκη.


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς : 1) τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλο.
2) τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Δημόσιας Τάξης, κ. Χρήστο Μαρκογιαννάκη.

Θέμα: «Η απαράδεκτη συμπεριφορά των οδηγών δικύκλων».
κ.κ. Υπουργοί,
Η κατάσταση που επικρατεί στα πεζοδρόμια και στους πεζοδρόμους της Αθήνας, είναι απαράδεκτη. Η ασυδοσία των οδηγών δικύκλων που κινούνται με ταχύτητα και με θράσος, καταστρατηγώντας κάθε νόμο και θέτοντας σε καθημερινή βάση την ζωή εκατοντάδων πεζών σε κίνδυνο, απαιτεί άμεση παρέμβαση από το Υπουργείο.

Δεν έχετε παρά να περπατήσετε στα πεζοδρόμια της Βασ. Σοφίας, της Βασ. Κωσνταντίνου αλλά και στον πεζόδρομο της Βουκουρεστίου και της Διονυσίου Αρεοπαγίτου που καλύπτει το παγκόσμιο σύμβολο, τον Παρθενώνα, για να αντιληφθείτε προσωπικά, του τι συμβαίνει.

Προσφάτως ψηφίστηκε από τη Βουλή, ο νόμος για τις αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας. Ταυτοχρόνως, υπάρχει ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Ούτε η Δημοτική Αστυνομία κάνει την δουλειά της, ούτε η Αστυνομία, ούτε η Τροχαία. Είναι ντροπή αυτή η εικόνα.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

α) Τι μέτρα πρόκειται να ληφθούν για το αυτονόητο, ότι στα πεζοδρόμια δεν κυκλοφορούν μηχανάκια και μηχανάρες ;
β) Τι μέτρα θα ληφθούν ώστε να αναλάβει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, μέσω της Δημοτικής Αστυνομίας, την ευθύνη που τους αναλογεί ; Σημειωτέον ότι είναι απαράδεκτη και η εικόνα με τις παρκαρισμένες μοτοσικλέτες και μηχανάκια, στο πεζοδρόμιο μπροστά στο Υπ. Προεδρίας στη Βασ. Σοφίας.

Αθήνα 11/2/09

Μετά τιμής,
Φωτεινή Πιπιλή

10 σχόλια:

bobus είπε...

1. προφανώς οδηγείτε ΙΧ, κι έτσι κάνετε πως δεν βλέπετε τις εξίσου κραυγαλέες παραβάσεις των ΙΧ (παραβίαση κόκκινου, παρκάρισμα σε πεζοδρόμια, παρκάρισμα σε περάσματα τυφλών, κλείσιμο λεωφορειολωρίδων), για να μεταφέρουν σχεδόν πάντα ΕΝΑ άτομο, όπως και το δίκυκλο

2. δεν έχετε αναρωτηθεί τι θα γίνει αν όσοι χρησιμοποιούν δίκυκλο πιεστούν από επιλεκτική εφαρμογή του νόμου και αναγκαστούν να παίρνουν ΙΧ κάθε μέρα...

Χρήστος είπε...

Πολυ καλη ερωτηση.Επειδη ομως δεν εχετε προβλεψει σαν κρατος θεσεις σταθμευσης για δικυκλα επιστρεψτε μας τα τελη κυκλοφοριας που πληρωνουμε καθε χρονο.
Αναλογιστηκατε ποσο συμβαλλουν τα δικυκλα στη μειωση της ρυπανσης η σας ενδιαφερει μονο η εισπραξη φορου απο την καταναλωση βενζινης?

Χρήστος είπε...

Πολυ καλη ερωτηση.Επειδη ομως δεν εχετε προβλεψει σαν κρατος θεσεις σταθμευσης για δικυκλα επιστρεψτε μας τα τελη κυκλοφοριας που πληρωνουμε καθε χρονο.
Αναλογιστηκατε ποσο συμβαλλουν τα δικυκλα στη μειωση της ρυπανσης η σας ενδιαφερει μονο η εισπραξη φορου απο την καταναλωση βενζινης?

bobus είπε...

Φίλε μου το ότι υπάρχει έλλειψη θέσεων πάρκινγκ για μηχανές ΚΑΙ ΙΧ δεν σημαίνει πως αποκτούμε αυτόματα το δικαίωμα να παρκάρουμε στο πεζοδρόμιο.

Ωστόσο η κ. Πιπιλή στοχοποιεί τα δίκυκλα και κλείνει το μάτι στα ΙΧ, αφού ΙΧ οδηγεί κι αυτή και η παρέα της, ενώ είναι γνωστό πως τα ΙΧ είναι πολύ σοβαρότερη πηγή κινδύνων, ρύπανσης και κυκλοφοριακής συμφόρησης.

GKOUROU είπε...

KIRIA PIPILI EAN THIMAME KALA STO DIMO ATHINAION EISASTAN TOSA XRONIA... GIATI DEN KANATE TIPOTA GIAYTO TO THEMA???

J είπε...

Ατυχής στόχευση ενός μέσου απλά και μόνο επειδή σας είναι "ξένο" και δεν σας αφορά.

Τα Ι.Χ. πάνω σε πεζοδρόμια έξω από υπουργεία, υπηρεσίες, καφετέριες, κλαμπάκια, κινηματογράφους και γενικά ΠΑΝΤΟΥ δεν μας ενοχλούν ? Εξάλλου 1 Ι.Χ. = περίπου 3 μηχανές.

Από το Mall έχετε περάσει να δείτε τι γίνεται ?

Από Ιερά Οδό που τα "κέντρα νυχτερινής διασκέδασης" χρησιμοποιούν την γύρω περιοχή ως το προσωπικό τους πάρκινγκ ?

Αμφιβάλλω εάν θα ακούσουμε να κλαίγεστε για αυτές τις περιπτώσεις.

mvis είπε...

κ. Πιπιλη
συγχαρητηρια για την ερωτηση σας για ενα πολυ σημαντικο θεμα - αυτο της προστασιας των (υποτυπωδων στην Αθηνα και την υπολοιπη Ελλαδα) υποδομων για πεζους.

Βεβαια τα ιδια ισχυουν και για τα τερατωδη αυτοκινητα που παρκαρουν στα πεζοδρομια κατα χιλιαδες.

Το μεγαλο προβλημα ειναι οτι το κρατος γενικα ειναι ΑΠΩΝ και ΑΔΥΝΑΜΟ και περιμενουμε απο την εκαστοτε ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ να βαζει το πλαισιο και να επιτηρει στενα την εφαρμογη του νομου. Και δυστυχως η κυβερνηση του κομματος στο οποιο ανηκετε πρεπειε να πω οτι εχει ΠΟΛΥ κακες επιδοσεις καισε αυτο εχτε και εσεισ μεριδιο ευθυνης - στο βαθμο που την σηριζετε και δεν την ελεγχετε αρκετα αυστηρα.


Φιλικα
Μιχαλης

Δειτε αν θελετε και το σχετικο blog που διατηρω γι αυτα τα θεματα:
http://athensfewercarsmorespace.blogspot.com/

mvis είπε...

κ. Πιπιλη
συγχαρητηρια για την ερωτηση σας για ενα πολυ σημαντικο θεμα - αυτο της προστασιας των (υποτυπωδων στην Αθηνα και την υπολοιπη Ελλαδα) υποδομων για πεζους.

Βεβαια τα ιδια ισχυουν και για τα τερατωδη αυτοκινητα που παρκαρουν στα πεζοδρομια κατα χιλιαδες.

Το μεγαλο προβλημα ειναι οτι το κρατος γενικα ειναι ΑΠΩΝ και ΑΔΥΝΑΜΟ και περιμενουμε απο την εκαστοτε ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ να βαζει το πλαισιο και να επιτηρει στενα την εφαρμογη του νομου. Και δυστυχως η κυβερνηση του κομματος στο οποιο ανηκετε πρεπειε να πω οτι εχει ΠΟΛΥ κακες επιδοσεις καισε αυτο εχτε και εσεισ μεριδιο ευθυνης - στο βαθμο που την σηριζετε και δεν την ελεγχετε αρκετα αυστηρα.


Φιλικα
Μιχαλης

Δειτε αν θελετε και το σχετικο blog που διατηρω γι αυτα τα θεματα:
http://athensfewercarsmorespace.blogspot.com/

Φωτεινή Πιπιλή είπε...

Επειδή έχετε απόλυτο δίκιο σε αυτά που λέτε, και δεν είσαστε υποχρεωμένοι να γνωρίζετε σε βάθος χρόνου όλα όσα έχω κάνει για τα θέματα που θίγετε στο Δήμο Αθηναίων, έχω αφήσει όνομα για τις τοποθετήσεις μου στα δημοτικά συμβούλια για την αδράνεια του δημοσίου στα θέματα που αναφέρετε, έχω κάνει κατ’ επανάληψη καταγγελτικά ρεπορτάζ στις εκπομπές μου στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, στις εφημερίδες και στα περιοδικά που εργαζόμουν, π.χ. κράζω κατ’ εξακολούθηση τους επισήμους και τους μεγαλοσχήμονες που παρκάρουν προκλητικά έξω από το Μέγαρο Μουσικής και δημιουργούν κυκλοφοριακό πρόβλημα, έχω ζητήσει, και θα επανέλθω, να απαγορευθεί η διέλευση jeep για χαζοχαρούμενες βόλτες από το κέντρο της Αθήνας, έχω δηλώσει και με καταγγελίες στον τύπο ότι δεν πηγαίνω ποτέ σε νυκτερινά μαγαζιά εάν δεν γνωρίζω ότι έχουν νόμιμη άδεια λειτουργίας, έχω κατ’ επανάληψη καταγγείλει με σκληρό ύφος και στο Δήμο Αθηναίων και στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών την παρανομία των παρκαδόρων, αν δείτε στο facebook μου από την αρχή δήλωσα ότι απαιτώ από τους Δήμους των μεγάλων πόλεων να δημιουργήσουν αμέσως χώρους στάθμευσης για τα δίκυκλα και μάλιστα πήρα πρωτοβουλία να κλείσω ραντεβού με τους Δημάρχους για το θέμα αυτό.
Βεβαίως δεν δίνω καμία δικαιολογία στα δίκυκλα που χρησιμοποιούν τα πεζοδρόμια για να τρέχουν, σ’ αυτούς πρέπει να παίρνουν την πινακίδα την ίδια στιγμή. Είμαι φανατική πολέμιος, και έχει καταγραφεί στο βιογραφικό μου, των τραπεζοκαθισμάτων που κατακλύζουν τους πεζόδρομους και τις πλατείες χωρίς σχεδιασμό, είμαι υπέρ της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας και το κυριότερο: Δεν οδηγώ από πεποίθηση, κυκλοφορώ καιρού επιτρέποντος με τα πόδια, με το μετρό, με τρόλεϊ και λεωφορεία, έχω αυτοκίνητο μονίμως παρκαρισμένο σε γκαράζ και το χρησιμοποιώ μόνο όταν ταξιδεύω. Άρα έχω άποψη συνείδηση και προσφορά, γι’ αυτό και μπορώ να μιλάω. Το βουλευτικό αυτοκίνητο το χρησιμοποιώ πολύ λίγο, όποτε οι αποστάσεις και οι αποστολές της Βουλής το απαιτούν (και για να μη παρεξηγηθούμε να ξέρετε ότι την βενζίνη και όλα τα έξοδα των Βουλευτικών αυτοκινήτων (λάστιχα κ.λ.π.) δεν βαρύνουν τον προϋπολογισμό της Βουλής αλλά τους Βουλευτές). Ως εκ τούτου εγώ κάνω και οικονομία και δε σας κρύβω ότι χάρηκα πολύ για τα μηνύματα σας και σ’ αυτά τα θέματα είμαι μαζί σας.

K είπε...

Αντιγράφω απο το site του συνδυασμού "Αθήνα αύριο" της κ. Ντόρας Μπακογιάννη. Με αυτο τον συνδυασμό δεν θέσατε υποψηφιότητα;


"15.000 νέες θέσεις στάθμευσης για μηχανές ή ποδήλατα!

Οι ιδιοκτήτες μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών όχι μόνο έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους αυτοκινητιστές αλλά τους οφείλουμε περισσότερα. Και αυτό γιατί καθώς χρησιμοποιώντας μηχανές αντί για αυτοκίνητα διευκολύνουν ιδιαίτερα την κυκλοφορία.
Δεσμευόμαστε ότι θα δημιουργήσουμε, την επόμενη τετραετία, τουλάχιστον 10-15.000 ειδικές θέσεις δικύκλων (800 σημεία των 12 έως 20 δικύκλων η κάθε μια).
Σχετικές θέσεις θα κατασκευαστούν και κοντά στους σταθμούς του μετρό με επιδίωξη την ενθάρρυνση και της χρήσης του ποδηλάτου για την διαδρομή από το σπίτι μέχρι το σταθμό του μετρό."

http://athina.greekgeeks.com/pages.asp?Pagecode=01.03

Θα ήθελα παρακαλώ να μας ενημερώσετε τι ακριβώς (δεν) έχει γίνει προς αυτη την κατεύθυνση...γιατί 15.000 ΝΕΕΣ θέσεις στάθμευσης για μοτοσικλέτες και δίκυκλα δεν είδαμε ποτέ.

Ευχαριστώ.